University of Jyväskylä | JYX Digital Repository

  • English  | Give feedback |
    • suomi
    • English
 
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  • JYX
  • Opinnäytteet
  • Kandidaatintutkielmat
  • View Item
JYX > Opinnäytteet > Kandidaatintutkielmat > View Item

"The same thing over and over again in many different ways. " : case study about bilingual teaching methods in the Family Centre Klubíčko, Czech Republic

Thumbnail
View/Open
1.1 Mb

Downloads:  
Show download detailsHide download details  
Authors
Tenolahti, Iida
Date
2017
Discipline
Varhaiskasvatus

 
Tutkimus tähtää löytämään erilaisia kaksikielisiä opetusmetodeja ja korostamanaan niitä metodeja, jotka opettajat kuvaavat hyvin toimiviksi. Tarkoituksena on myös tarkastella tekijöitä, joita opettajat ottavat huomioon valitessaan kaksikielisen opetusmetodin. Tätä tukimusta voidaan kutsua tapaustutkimukseksi. Se toteutettiin haastatellen neljää opettajaa, jotka työskentelevät Family Centre Klubíčkossa Kroměříž:ssa, Tsekissä. Opettajat haastateltiin pareina teemahaastattelun periaatteita noudattaen. Tutkimus analysoitiin sisällöanalyysin keinoin huomioiden myös tutkimuksen visuaalinen tutkimusmateriaali. Tulokset kertovat, kuinka opettajilla on käytössään monipuolinen joukko opetusmetodeja, joista jokaisen pohjana toimii englannin kielen käyttö. Näitä metodeja yhdisti se, kuinka opettaja niitä käyttäessään odotti lapsen olevan jotenkin fyysisesti aktiivinen ja /tai luomaan jotain itse. ”Parhaiksi” tai ainakin hyvin toimiviksi kuvatut metodit olivat: laulut, riimit, kertomukset, päivärutiinit ja eri aistien käyttöä vaativat metodit. Opettajat korostivat monien metodien käyttöä yhden teeman alla lapsen oppimisen maksimoimiseksi. He mainitsivat myös lukuisia tekijöitä, joita tulisi ottaa huomioon valitessa metodia. Nämä tekijät liittyivät kulttuuriin, lapsen yksilölliseen luonteeseen, tunteisiin ja taitoihin sekä opettajan omiin piirteisiin. ...
 
This research aimed to discover different types of bilingual teaching methods, and to pinpoint the methods which the teachers are describing as well-proven in practise. It also intended to find out what aspects there are to be considered by the teachers when choosing a bilingual teaching method. This research can be called as a case study. It was conducted via interviewing four teachers working in the Family Centre Klubíčko in Kroměříž, Czech Republic. The teachers were interviewed in pairs following the principles of theme interview. The analysis of the research was conducted by using methods of content analysis involving the visual data. According to the results, the teachers had various bilingual teaching methods to use, all of which had the usage of English as their basis. These methods had a feature in common: by using them the teachers expected children to be somehow physically active and/or to create something themselves. The methods that the teachers described as the “best ones”, or at least working well, were: songs, rhymes, stories, daily routines and methods which required the use of different senses. What was clearly brought up a lot by the teachers, was the usage of multiple methods within one theme to maximize the child’s learning. The teachers also mentioned various aspects to consider when choosing a method. These aspects were connected to culture, individual features, feelings, characteristics, needs and skills of the child as well as the features of the teacher herself. ...
 
Keywords
Family Centre bilingual education bilingual pedagogy foreign language teaching methods bilingual teaching methods
URI

http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201705112297

Metadata
Show full item record
Collections
  • Kandidaatintutkielmat [4409]

Related items

Showing items with similar title or keywords.

  • Eighth-graders' attitudes towards studying English : A study of the effect of language choices and the differences between the genders 

    Kaski, Maijastiina (2009)
     Asenteilla ja suhtautumisella on suuria vaikutuksia kielenoppimiseen, niin motivaation kuin yleisen innostuksenkin kannalta. Kieliasenteita on tutkittu paljon etenkin motivaation piirissä ja asenteiden vertailua on tehty ...
  • "Vähän heitettiin syvään päähän ja katottiin et uidaanko" : primary school teachers' readiness to teach early English to young learners 

    Hallila, Hanna (2019)
    Suomessa kielten opiskelu on aloitettu perinteisesti kolmannelta luokalta, joka on Euroopan viitekehyksessä verrattain myöhäinen aloitusaika. Varhennetun kieltenopetuksen puolesta puhuvat useat 2000-luvulla toteutetut ...
  • The National Bilingual Programme in Colombia: Imposition or Opportunity? 

    de Mejía, Anne-Marie (Centre for Applied Language Studies at the University of Jyväskylä, 2011)
    The National Bilingual Programme, created by the Colombian Ministry of Education in 2004, offers all students in the county the possibility of becoming bilingual in English and Spanish as part of a vision of increased ...
  • Family language policy in bilingual Finnish and Swedish families in Finland 

    Huhta, Austin (2020)
    In Finland families are only allowed to choose one language for their child to be the child’s L1 even if the family is bilingual. With both Finnish and Swedish being national languages of Finland this thesis looked into ...
  • Constructing family language policy : a case-study on bilingual family language policy 

    Viljamaa, Sanna-Kaisa (2012)
    Tutkielman tarkoituksena oli tarkastella kaksikielisten perheiden kielipolitiikkaan vaikuttavia tekijöitä. Tiedetään, että kaksikielisten perheiden vanhempien kielikäytänteillä on suuri vaikutus lapsen kielelliselle ...
  • Browse materials
  • Browse materials
  • Articles
  • Conferences and seminars
  • Electronic books
  • Historical maps
  • Journals
  • Tunes and musical notes
  • Photographs
  • Presentations and posters
  • Publication series
  • Research reports
  • Research data
  • Study materials
  • Theses

Browse

All of JYXCollection listBy Issue DateAuthorsSubjectsPublished inDepartmentDiscipline

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
  • How to publish in JYX?
  • Self-archiving
  • Publish Your Thesis Online
  • Publishing Your Dissertation
  • Publication services

Open Science at the JYU
 
Data Protection Description

Accessibility Statement

Unless otherwise specified, publicly available JYX metadata (excluding abstracts) may be freely reused under the CC0 waiver.
Open Science Centre