Show simple item record

dc.contributor.advisorKalaja, Paula
dc.contributor.authorKekki, Jarkko
dc.date.accessioned2017-02-20T07:45:48Z
dc.date.available2017-02-20T07:45:48Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/53068
dc.description.abstractSanasto on tärkeä osa englannin kielen oppimista, ja oppitunneilla pitkin kouluvuotta säännöllisesti pidetyt sanakokeet ovat osa lähes jokaisen kurssin arkea. Siitä huolimatta sanakokeita koskeva tutkimus on Suomessa vähäistä, ja tämä tutkimus pyrkii täydentämään tuota aukkoa tutkimuskentässä. Tämän tutkielman tavoitteena oli kartoittaa yläasteen englanninopettajan ja hänen opettaman 9.:n luokan oppilaitten näkemyksiä sanakokeitten luonteesta, syistä niiden pitämiseen, sekä siitä, kuinka hyödyllisiksi he kokevat sanakokeet. Tutkimusta varten opettajaa haastateltiin, ja oppilaat vastasivat kyselylomakkeeseen. Opettajan ja oppilaitten vastaukset haastateltiin aineistolähtöisen sisällönanalyysin menetelmin, ja vastauksia vertailtiin keskenään. Tutkimuksen tulokset osoittavat, että opettajalla ei ole teoreettista tietoa sanakokeista siitä huolimatta, että ne ovat osa hänen säännöllisiä opetusmetodeitaan. Oppilaitten käsityksissä sanakokeilla on ristiriitainen rooli: toisaalta moni oppilas on sitä mieltä että sanakokeet ovat hyödyllisiä niin oppilaille itselleen kuin opettajalle, ja toisaalta taas osa oppilaista pitää niitä turhana ajanhukkana.fi
dc.format.extent25
dc.language.isoeng
dc.rightsIn Copyrighten
dc.subject.otheroppimiskäsitykset
dc.subject.othersaanaston oppiminen
dc.titleVocabulary testing in a Finnish EFL class : a comparison of teacher and student perceptions
dc.typebachelor thesis
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201702201482
dc.type.dcmitypeTexten
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.type.ontasotKandidaatintutkielmafi
dc.contributor.tiedekuntaHumanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanities and Social Sciencesen
dc.contributor.laitosKieli- ja viestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Language and Communication Studiesen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineEnglishen
dc.contributor.oppiaineEnglannin kielifi
dc.date.updated2017-02-20T07:45:49Z
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f
dc.rights.accesslevelrestrictedAccessfi
dc.type.publicationbachelorThesis
dc.rights.urlhttps://rightsstatements.org/page/InC/1.0/
dc.rights.accessrightsAineistoon pääsyä on rajoitettu tekijänoikeussyistä. Aineisto on luettavissa Jyväskylän yliopiston kirjaston arkistotyöasemalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/fi/tyoskentelytilat/laitteet-ja-tilat.fi
dc.rights.accessrightsThis material has a restricted access due to copyright reasons. It can be read at the workstation at Jyväskylä University Library reserved for the use of archival materials: https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities.en


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

In Copyright
Except where otherwise noted, this item's license is described as In Copyright