dc.contributor.author | Kerttula, Tero | |
dc.contributor.editor | Suominen, Jaakko | |
dc.contributor.editor | Koskimaa, Raine | |
dc.contributor.editor | Mäyrä, Frans | |
dc.contributor.editor | Saarikoski, Petri | |
dc.contributor.editor | Sotamaa, Olli | |
dc.date.accessioned | 2015-02-16T10:03:44Z | |
dc.date.available | 2015-02-16T10:03:44Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.citation | Kerttula, T. (2014). Peli, jota ei voi pelata : pelivideoiden kulttuuri. In J. Suominen, R. Koskimaa, F. Mäyrä, P. Saarikoski, & O. Sotamaa (Eds.), <i>Pelitutkimuksen vuosikirja 2014</i> (pp. 81-87). Tampereen yliopisto. Pelitutkimuksen vuosikirja, 2014. <a href="http://www.pelitutkimus.fi/vuosikirja2014/ptvk2014-08.pdf" target="_blank">http://www.pelitutkimus.fi/vuosikirja2014/ptvk2014-08.pdf</a> | |
dc.identifier.isbn | 978-951-44-9688-2 | |
dc.identifier.other | CONVID_24061647 | |
dc.identifier.other | TUTKAID_64139 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/45333 | |
dc.description.abstract | Digitaaliseen pelaamiseen liittyvät kotitekoiset videot ovat yleistyneet internetin
videopalveluiden myötä hurjasti. Tässä katsauksessa tarkastelen erilaisia videomuotoja, sekä
niihin liittyvää tutkimusta ja muuta kirjoitusta. Ilmiöön on liittynyt runsaasti ristiriitaisuutta
tekijänoikeuslaista johtuen, mutta kuten katsaus osoittaa, videot ovat selkeä osa nykypäivän
pelikulttuuria. | fi |
dc.description.abstract | Home-made videos about digital gaming have grown their popularity greatly during the last few
years, thanks to video-streaming services in internet. This review article focuses on aspects of
those videos, with also looking at previous research and writings about the phenomenon. There
has been a number of contradictions about the videos, due to copyright infringements. But, as the
article shows, the videos are still a remarkable part of video gaming culture of today. | en |
dc.format.extent | 104 | |
dc.language.iso | fin | |
dc.publisher | Tampereen yliopisto | |
dc.relation.ispartof | Pelitutkimuksen vuosikirja 2014 | |
dc.relation.ispartofseries | Pelitutkimuksen vuosikirja | |
dc.relation.uri | http://www.pelitutkimus.fi/vuosikirja2014/ptvk2014-08.pdf | |
dc.rights | CC BY-NC-ND 1.0 | |
dc.subject.other | pelitutkimus | fi |
dc.subject.other | videopelit | fi |
dc.subject.other | digitaaliset pelit | fi |
dc.subject.other | verkkovideot | fi |
dc.title | Peli, jota ei voi pelata : pelivideoiden kulttuuri | |
dc.type | bookPart | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-201502121301 | |
dc.contributor.laitos | Musiikin, taiteen ja kulttuurin tutkimuksen laitos | fi |
dc.contributor.laitos | Department of Music, Art and Culture Studies | en |
dc.contributor.oppiaine | Nykykulttuurin tutkimus | fi |
dc.contributor.oppiaine | Hyvinvoinnin tutkimuksen yhteisö | fi |
dc.contributor.oppiaine | Contemporary Culture | en |
dc.contributor.oppiaine | School of Wellbeing | en |
dc.type.uri | http://purl.org/eprint/type/BookItem | |
dc.date.updated | 2015-02-12T16:30:03Z | |
dc.relation.isbn | 978-951-44-9688-2 | |
dc.type.coar | book part | |
dc.description.reviewstatus | nonPeerReviewed | |
dc.format.pagerange | 81-87 | |
dc.relation.issn | 1798-355X | |
dc.type.version | acceptedVersion | |
dc.rights.copyright | © Kerttula, 2014. | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | fi |
dc.subject.yso | pelitutkimus | |
dc.subject.yso | videopelit | |
dc.subject.yso | digitaaliset pelit | |
dc.subject.yso | nettivideot | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p21187 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p17281 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p22353 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p22834 | |
dc.rights.url | http://creativecommons.org/licenses/by-nd-nc/1.0/fi/ | |