‘‘What an Eccentric Performance" : Storytelling in Online Let's Plays
Kerttula, T. (2019). ‘‘What an Eccentric Performance" : Storytelling in Online Let's Plays. Games and Culture: A Journal of Interactive Media, 14(3), 236-255. https://doi.org/10.1177/1555412016678724
Julkaistu sarjassa
Games and Culture: A Journal of Interactive MediaTekijät
Päivämäärä
2019Oppiaine
Nykykulttuurin tutkimusHyvinvoinnin tutkimuksen yhteisöContemporary CultureSchool of WellbeingTekijänoikeudet
© The Author(s) 2016
In this article, I examine the phenomenon called Let’s Play (LP) and conduct a narrative analysis on two LPs made of Sierra Entertainment’s Phantasmagoria games. The LPs tell viewers a story different from the one told in the games, that is, they tell the story of the player rather than that of the game. In that story, the experience of playing a video game is revealed to the audience. This story would be hidden without the player-narrators know as LPs around the world. I conduct my analysis by describing seven different narrative elements that form the narration of a LP and explain how these elements together form this story of the player.
Julkaisija
Sage Publications, Inc.ISSN Hae Julkaisufoorumista
1555-4120Asiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/26340727
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Rahoittaja(t)
Suomen AkatemiaRahoitusohjelmat(t)
Akatemiahanke, SALisätietoja rahoituksesta
The author(s) disclosed receipt of the following financial support for the research, authorship, and/or publication of this article: This study has been funded by the Academy of Finland and is a part of the research project Ludification and the Emergence of Playful Culture (276012).Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Playing horror : narrative and genre in Valve's Left 4 Dead Series
Schäfer, Iris (2013)The place of story and narrative in digital games has been a hotly contested topic within the field of Game Studies during the past two decades. Beyond the question of whether games can or should be used for telling stories, ... -
Story beats in videogames as value-driven choice-based unit operations
Mochocki, Michał; Koskimaa, Raine (Adam Mickiewicz University Poznan, 2021)We present a framework of story beats, defined as microunits of dramatic action, as a tool for the ludonarrative analysis of videogames. First, we explain the Goal - Action - Reaction - Outcome model of the story beat. ... -
Narrative, gameplace and players’ affective response
Amey, Evgenia (Centre of Excellence in Game Culture Studies, 2024) -
Syöpää, sotaa ja masennusta
Arjoranta, Jonne (Voima-kustannus, 2018) -
Peli, jota ei voi pelata : pelivideoiden kulttuuri
Kerttula, Tero (Tampereen yliopisto, 2014)Digitaaliseen pelaamiseen liittyvät kotitekoiset videot ovat yleistyneet internetin videopalveluiden myötä hurjasti. Tässä katsauksessa tarkastelen erilaisia videomuotoja, sekä niihin liittyvää tutkimusta ja muuta ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.