Compartir y generar conocimiento en la escuela de formación docente finlandesa: estrategias para el trabajo colectivo
Mäkelä, T. (2014). Compartir y generar conocimiento en la escuela de formación docente finlandesa: estrategias para el trabajo colectivo. In J. Gairin, & A. Barrera-Corominas (Eds.), Organizaciones que aprenden y generan conocimiento (pp. 217-227). Wolters Kluwer.
Tekijät
Päivämäärä
2014Tekijänoikeudet
© This is a final draft version of an article whose final and definitive form has been published by Wolter Kluwer. Published in this repository with the kind permission of the publisher.
[Introduction] La ESCUELA DE FORMACIÓN DOCENTE DE JYVÄSKYLÄ (“Jyväskylän
normaalikoulu”) es una escuela anexa a la Facultad de Ciencias de la Educación de la
Universidad de Jyväskylä (en el modelo educativo finlandés la práctica docente
supervisada se organiza en los centros de excelencia asociados a las facultades). La
enseñanza de la escuela de formación docente de Jyväskylä se basa en planes nacionales
finlandeses de enseñanza, pero como todas las escuelas finlandesas, tiene un alto grado
de autonomía propia a la hora de planificar sus propios planes. Además, la escuela
participa activamente en la preparación de los planes de enseñanza a nivel nacional
(véase Escuela de Formación Docente de Jyväskylä, 2014; Koski & Pollari, 2011;
Ruuskanen, 2011).
Julkaisija
Wolters KluwerEmojulkaisun ISBN
978-84-9987-165-3Kuuluu julkaisuun
Organizaciones que aprenden y generan conocimientoAsiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/23708543
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Automatic knowledge discovery from sparse and large-scale educational data : case Finland
Saarela, Mirka (University of Jyväskylä, 2017)The Finnish educational system has received a lot of attention during the 21st century. Especially, the outstanding results in the first three cycles of the Programme for International Student Assessment (PISA) have made ... -
Tietämyksen jakamisen esteiden poistaminen online-videoiden avulla : esimerkkejä suomalaisista suuryrityksistä
Lehtinen, Jere (2015)Organisaatioissa on suuri määrä sosiaalista ja henkilökohtaista tietotaitoon liittyvää pääomaa, joka halutaan saada mahdollisimman tehokkaasti organisaation käyttöön. Tätä ihmisille kerääntynyttä pääomaa eli tietämystä ... -
Hiljaisen tiedon hallinta yrityskuvassa
Martiala, Anne (2020)Viime vuosikymmenille ajoittuu nopean teknologiakehityksen lisäksi organisatorisia murroksia, joiden myötä tietämyksen luonnin ja jakamisen jatkumo esiintyy yhä strategisempana osana organisaatioiden toiminnan ohjausta, ... -
Hiljaisen tiedon jakamisen painotuksia : harmaan kirjallisuuden analyysi
Hagman, Eetu (2022)Tietämyksen hallinnan ja etenkin hiljaisen tiedon hallinnan rooli on noussut isoon asemaan organisaatioiden toiminnassa viime vuosien aikana. Rekrytointimarkkinat käyvät kuumina ja organisaatioiden taistelu asiantuntijoista ... -
Determinants of Individual Knowledge Innovation Behavior
Chen, Sihua; Xiao, Hua; He, Wei; Mou, Jian; Siponen, Mikko; Qiu, Han; Xu, Feng (IGI Global, 2021)With the upsurge of "emotional storm" in the field of organizational behavior, the studies on individual emotions in organizational context are rising. Especially the relationship between emotions and knowledge innovation ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.