"Revealing new stories and reviving forgotten tales" : representations of Finnishness on the English-language websites of Finnish design companies
Alternative title
Representations of Finnishness on the English-language websites of Finnish design companiesMetadata
Show full item recordCollections
- Pro gradu -tutkielmat [29541]
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Corporate online presence : a study of eight Finnish exporting companies' corporate websites
Tauriainen, Anniina (2012)Yritykset käyttävät verkkosivujaan tuotteiden ja palveluiden markkinoinnin ohella myös yrityksen mainostamiseen ja verkkoidentiteetin luomiseen. Verkkoidentiteetti heijastaa kielen ja visuaalisen ilmeen kautta yrityksen ... -
"Kyl me ollaan enkulla pärjätty" : Understanding the importance of corporate language policies – the context of a local Finnish company with a strategy to become international by learning English
Nieminen, Jasu (2022)Englannin kielen käytto lingua francana eli yleisenä yhteisenä kielenä on lisääntynyt ympäri maailmaa. Englannin kielen taitoa pidetään työelämässä ja työpaikoilla merkittävänä taitona niin yksittäisten henkilöiden kuin ... -
“Therefore go and make disciples of all nations” (except of those who do not speak Finnish) : investigating language policies and self-representations on three websites of the Evangelical Lutheran Church of Finland
Peijonen, Pauliina (2019)Tutkimuksen tavoitteena on selvittää, miten Suomen evankelis-luterilainen kirkko suhtautuu vieraskielisiin verkkoviestintänsä perusteella. Tutkimuksessa tarkastellaan Suomen evankelisluterilaista kirkkoa yhtenä superdiversiteetin ... -
The role of English-language music in informal learning of English
Ala-Kyyny, Jenni (2012)Tässä tutkielmassa tarkasteltiin englanninkielisen musiikin yhteyttä englannin kielen oppimiseen. Englannin kielen leviäminen maailmanlaajuisesti näkyy voimakkaasti myös populaarikulttuurissa. Erityisesti nuoret ... -
Language options and the role of English on Finnish banks' websites
Háhn, Judit (Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys, 2016)The websites of commercial banks may serve multiple functions, including the provision of promotional, informational and online transactional services. The choice of languages offered on the websites reflects the banks' ...