Language options and the role of English on Finnish banks' websites
Háhn, J. (2016). Language options and the role of English on Finnish banks' websites. In A. Solin, J. Vaattovaara, N. Hynninen, U. Tiililä, & T. Nordlund (Eds.), Kielenkäyttäjä muuttuvissa instituutioissa (pp. 200-215). Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys. AFinLAn vuosikirja, 2016. https://journal.fi/afinlavk/article/view/59727
Julkaistu sarjassa
AFinLAn vuosikirjaTekijät
Päivämäärä
2016Tekijänoikeudet
© Háhn & Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys, 2016.
The websites of commercial banks may serve multiple functions, including the provision of promotional, informational and online transactional services. The choice of languages offered on the websites reflects the banks' communication and marketing strategy in targeting groups of clients. In addition, the way content is presented on multilingual sites can shed light on the financial institution's implicit language policy. In order to understand the role of English in Finnish banks' online representation, a linguistic landscape approach was applied and the multilingual pages of 10 commercial banks were analyzed. The first aim was to find out how design, content, structure and usability relate to the provision of languages. The second aim was to reveal the banks' implied language policies. Both in public and social media there is an on-going discourse about foreigners' banking problems in Finland. Investigation of the representation of languages on the various websites can provide further insights into this issue.
...
Julkaisija
Suomen soveltavan kielitieteen yhdistysEmojulkaisun ISBN
978-951-9388-63-2Kuuluu julkaisuun
Kielenkäyttäjä muuttuvissa instituutioissaISSN Hae Julkaisufoorumista
2343-2608Asiasanat
Alkuperäislähde
https://journal.fi/afinlavk/article/view/59727Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/26355542
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
“Therefore go and make disciples of all nations” (except of those who do not speak Finnish) : investigating language policies and self-representations on three websites of the Evangelical Lutheran Church of Finland
Peijonen, Pauliina (2019)Tutkimuksen tavoitteena on selvittää, miten Suomen evankelis-luterilainen kirkko suhtautuu vieraskielisiin verkkoviestintänsä perusteella. Tutkimuksessa tarkastellaan Suomen evankelisluterilaista kirkkoa yhtenä superdiversiteetin ... -
Do concepts and methods have ethics?
Laihonen, Petteri (Language on the Move, 2020) -
"Kyl me ollaan enkulla pärjätty" : Understanding the importance of corporate language policies – the context of a local Finnish company with a strategy to become international by learning English
Nieminen, Jasu (2022)Englannin kielen käytto lingua francana eli yleisenä yhteisenä kielenä on lisääntynyt ympäri maailmaa. Englannin kielen taitoa pidetään työelämässä ja työpaikoilla merkittävänä taitona niin yksittäisten henkilöiden kuin ... -
The linguistic landscape and representations of Finnish parliamentary parties on their websites
Santa, Roosa (2022)Virtuaalisen kielimaisematutkimuksen avulla voidaan tarkastella kielenkäyttöä netissä ja tuoda ilmi kielten välisiä valtaeroja (Ivkovic and Lotherington 2009: 32). Poliittiset puolueet hyödyntävät nettisivuja jakaakseen ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.