Finnish and Estonian in Second-Language Acquisition Research
Martin, Maisa 2011: Finnish and Estonian in Second-Language Acquisition Research. In Ain Haas and Peter B. Brown (Eds.) Proceedings of the XIVth, XVth, and XVIth Conferences of the Finno-Ugric Studies Association of Canada, 137-148. Providence, Rhode Island, USA: Rhode Island College
Julkaistu sarjassa
Proceedings of the XIVth, XVth, and XVIth Conferences of the Finno-Ugric Studies Association of Canada/Edited by Ain Haas and Peter B. BrownTekijät
Päivämäärä
2011Tekijänoikeudet
© Maisa Martin. This is a final draft version of a book item whose final and definitive form has been published by FUSAC (see the citation above).
Julkaisija
Finno-Ugric Studies Association of Canada (FUSAC), Rhode Island CollegeKonferenssi
The Sixteenth Conference of the Finno-Ugric Studies Association of Canada June 7-8, 2008, at the University of British Columbia, Cancouver, CanadaAsiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Expanding selves : an insider’s exploration of learner identity in second or other language learning
Fernandez, Irene (2018)Identity is at the core of all human experience, and that is no different for teaching and learning experiences in second or other language learning classrooms. Yet the task of defining learner identity within these contexts ... -
How do MMORPGs facilitate language learning for Finnish EFL students?
Autio, Petri; Takamaa, Jesse (2020)Englannin kielen globaalista vahvasta asemasta johtuen koulun ulkopuolinen kielenoppiminen on entistäkin tärkeämpi tapa hankkia ja pitää yllä kielitaitoa. Oppijan tulee altistua autenttiselle kielelle, mikä ei välttämättä ... -
Learning English from digital games : Finnish upper secondary school students' perspective on game-enhanced language learning
Erkkilä, Matti (2017)Tietokoneilla, konsoleilla ja muilla laitteilla pelattavat digitaaliset pelit ovat nousseet niin Suomessa kuin maailmallakin yhdeksi suosituimmista lasten, nuorten ja aikuisten vapaa-ajanviettotavoista. Suurin osa suomalaisista ... -
Learner’s beliefs : a case study of adult immigrants independently learning Finnish as a second language
Siren, Maricris (2021)Learners’ beliefs about second language acquisition (SLA) are described as learners’ personal theories about language learning and language in general. Previous studies reported that beliefs can be productive or unproductive ... -
The dynamics of foreign versus second language development in Finnish writing
Tilma, Corinne (University of Jyväskylä, 2014)
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.