The dynamics of foreign versus second language development in Finnish writing
Julkaisija
University of JyväskyläISBN
978-951-39-5869-5ISSN Hae Julkaisufoorumista
1459-4331Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Väitöskirjat [3598]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Inlärning och behärskning av svenskans verb- och adjektivböjning samt negationens placering hos finska grundskoleelever
Paavilainen, Marika (University of Jyväskylä, 2015) -
Suomen eksistentiaalilause toisen kielen oppimisen polulla
Kajander, Mikko (Jyväskylän yliopisto, 2013) -
Obscuring the Agent in L2 Finnish : A Dynamic Usage-Based Approach to Development
Leskinen, Kirsi; Lesonen (Kronholm), Sirkku (Scandinavian University Press / Universitetsforlaget AS, 2024)This study explored ways of describing human action without specifying the agent – that is, expressing impersonality – in learner language. By adopting an on omasiological approach, we sought to identify all such means ... -
Epäsuora henkilöön viittaaminen oppijansuomessa
Seilonen, Marja (Jyväskylän yliopisto, 2013) -
Developing a metatheoretical framework for second language development : a cultural-historical theory and dynamic systems theory perspective
Karimi-Aghdam-Ordaklou, Saeed (University of Jyväskylä, 2017)The main aim of this article-based dissertation is to construct and articulate a dialectical metatheoretical architecture for the study of second language development termed Purposive-Historical Systems Theory (PHiST) ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.