Interaction in online learning environments : how to support collaborative activities in higher education settings
Julkaistu sarjassa
Tutkimuksia / Koulutuksen tutkimuslaitosTekijät
Päivämäärä
2006Oppiaine
KasvatustiedeCollaboration promoted and supported by instructional technology has the potential to lead learners to deeper understanding and knowledge building. There have been optimistic views that any web based interaction can be educationally valuable. However, online learning environments do not, as such, guarantee that learners will achieve genuine collaboration. It seems that there are several difficulties facing those who wish to employ online learning environments as a medium for productive learner interaction.
The particular aim of this exploration of interaction and learning in computer supported collaborative learning environments was to study the interplay between learners and consider the ways in which they built and maintained common ground so as to enable themselves to work and learn together. Another aim was to look at the effects of scripting interaction in online learning environments with a view to finding out how scripting can enhance or hamper collaboration.
The study opens up a perspective on online communication as a distinctive type of human interchange whose special features challenge designers, researchers, teachers and learners involved in computer supported collaborative learning.
...
Julkaisija
Koulutuksen tutkimuslaitosISBN
978-951-39-3230-5ISSN Hae Julkaisufoorumista
1455-447XAsiasanat
Collaborative Learning in Higher Education Computer-supported collaborative learning Higher education Interaction Uncertainty korkeakouluopiskelu tietokoneavusteinen opetus yhteistoiminnallinen oppiminen vuorovaikutus tietotekniikka viestintätekniikka verkkokurssit verkko-opetus verkko-opiskelu verkkopedagogiikka
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Tutkimuksia [40]
- Väitöskirjat [3574]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Collaborative knowledge construction in authentic school contexts
Arvaja, Maarit (Jyväskylän yliopisto, Koulutuksen tutkimuslaitos, 2005) -
Dialogicality in making sense of online collaborative interaction : a conceptual perspective
Arvaja, Maarit; Hämäläinen, Raija (Elsevier, 2021)In higher education, learning activities increasingly take place in online collaborative groups. In this conceptual paper, we explore online collaborative interaction from the perspective of dialogicality. We aim to ... -
Vuorovaikutus ammattikorkeakoulun kielten ja viestinnän verkkokursseilla
Oinonen, Jaana (2018)Tutkimuksen taustalla oli ajankohtainen tarve kehittää korkeakoulujen kielten ja viestinnän verkko-opetusta vuorovaikutuksen mahdollistamisen ja tukemisen näkökulmasta. Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, millaisia ... -
Verkkoavusteinen opiskelu yliopiston musiikkikasvatuksen opiskelukulttuurissa
Salavuo, Miikka (Jyväskylän yliopisto, 2005)Salavuo tutki väitöskirjassaan verkkoavusteisen opetuksen ja käytössä olevan teknisen infrastruktuurin soveltumista yliopiston musiikkikasvatuksen opetukseen ja opiskelukulttuuriin. Hän selvitti verkkoympäristön ja ... -
Teaching Practices During the Covid-19 Pandemic in Austria, Estonia, Finland and Romania
Tuul, Maire; Tuul, Madis; Fenyvesi, Kristof; Yada, Takumi; Lázár, Csilla; Ferencz-Salamon, Alpár (Tallinna ülikool, 2022)
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.