Show simple item record

dc.contributor.authorMannila, Birgitta
dc.contributor.authorHämäläinen, Raija
dc.contributor.authorOksanen, Kimmo
dc.date.accessioned2012-03-02T07:27:20Z
dc.date.available2012-03-02T07:27:20Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.isbn978-951-39-3191-9
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/37477
dc.description.abstractYhä useammalle ammatillisen koulutuksen oppijalle erilaiset virtuaaliset toiminta- ja peliympäristöt ovat keskeinen osa arkipäivää. Työelämässä puolestaan on asioita, joiden etukäteisharjoittelu on vaikeaa, kallista ja jopa vaarallista. Virtuaaliset peliympäristöt voivat tarjota ratkaisun tähän ongelmaan. Tutkimukset osoittavat, että parhaimmillaan pelit voivat parantaa oppimisen laatua ja tehostaa toimintaa, luoda kiinnostavia oppimistilanteita, auttaa sitoutumaan tehtävien suorittamiseen, ohjata käyttäytymistä ja ongelmanratkaisua sekä edistää yhdessä toimimisen taitoja. Lisäksi virtuaalimaailmassa pelaamisen avulla voidaan havainnollistaa vaarallisia tai pitkäkestoisia tilanteita sekä auttaa hahmottamaan laajoja kokonaisuuksia. PedaGames-hankkeessa toteutettiin kolme erilaista 3D-oppimispeliä käytettäväksi ammatillisessa koulutuksessa. Tässä julkaisussa kuvataan toteutettuja pelejä ja niistä saatuja tutkimustuloksia. Lisäksi julkaisussa tarkastellaan myös laajemmin uusien teknologioiden käyttöä apuna ammatillisessa koulutuksessa. Julkaisu kannustaa ja rohkaisee opettajia käyttämään oppimispelejä opetuksen tukena. Jokaisen pelin yhteydessä on kuvattu niiden sisältöjen yhteys ammatillisen koulutuksen opetussuunnitelmiin sekä näyttökokonaisuuksiin. Tämä helpottaa tuotettujen pelien kohdentamista osaksi omaa opetusta. Pelit tarjoavat uuden välineen opettajien "työkalupakkiin".fi
dc.format.extent88 sivua
dc.language.isofin
dc.publisherJyväskylän yliopisto, Koulutuksen tutkimuslaitos
dc.relation.isversionofISBN 978-951-39-3088-2
dc.relation.urihttp://ktl.jyu.fi/img/portal/9417/Pelaa_ja_opi_-_verkkoversio.pdf
dc.rightsIn Copyright
dc.subject.otherPedaGames
dc.titlePelaa ja opi : räätälöityjä verkkopelejä ammatilliseen oppimiseen
dc.typebook
dc.identifier.urnURN:ISBN:978-951-39-3191-9
dc.rights.accesslevelopenAccess
dc.subject.ysoverkkopelit
dc.subject.ysodigitaaliset pelit
dc.subject.ysooppimispelit
dc.subject.ysoammatillinen koulutus
dc.subject.ysooppiminen
dc.subject.ysokolmiulotteisuus
dc.subject.ysotietokonegrafiikka
dc.subject.yso3D
dc.subject.ysomallintaminen
dc.rights.urlhttps://rightsstatements.org/page/InC/1.0/


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

In Copyright
Except where otherwise noted, this item's license is described as In Copyright