Game bridge : kohti ammatillisia avaintaitoja
Tulevaisuuden työelämässä korostuvat eri alojen välinen moniammatillinen verkottunut yhteistyö sekä jaetun ymmärryksen muodostuminen. Tämän myötä myös vuorovaikutus-, ongelmanratkaisu- ja yhteistyötaitojen kehittäminen ovat keskeisessä roolissa työelämässä pärjäämisen kannalta. Näiden asioiden opettaminen ja havainnollistaminen perinteisin menetelmin on haastavaa ja jää helposti oppiainesisältöjen varjoon.
Game Bridge -hankkeessa toteutettu 3D-oppimisympäristö havainnollistaa työyhteisön, sosiaalisten suhteiden, kiireen ja tiedon kulun merkitystä työstä suoriutumiselle. Ympäristö mahdollistaa abstraktin asian harjoittelun työelämävalmiuksien parantamiseksi. Ympäristön päätarkoituksena on korostaa eri alojen ammattilaisten välisen yhteistyön tärkeyttä ja merkitystä työelämässä, synnyttää toimijoiden välistä korkeatasoista yhteisöllistä toimintaa sekä laajentaa pelaajien tietoisuutta inhimillisestä kestävyydestä.
Julkaisu valaisee teknologisten ratkaisujen hyötykäytön mahdollisuuksia ja haasteita opetuksen näkökulmasta erityisesti ammatillisen oppilaitoksen ja työelämän rajapinnassa. Kirja tuo esimerkkien avulla esiin, että 3D-oppimisympäristöt ovat hyvin suunniteltuina ja toteutettuina oiva apuväline oppimiseen.
...
Julkaisija
Jyväskylän yliopisto, koulutuksen tutkimuslaitosISBN
978-951-39-4458-2Asiasanat
Alkuperäislähde
http://www.jao.fi/files/2011101411077.pdfMetadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Elektroniset kirjat [553]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Pelaa ja opi : räätälöityjä verkkopelejä ammatilliseen oppimiseen
Mannila, Birgitta; Hämäläinen, Raija; Oksanen, Kimmo (Jyväskylän yliopisto, Koulutuksen tutkimuslaitos, 2007)Yhä useammalle ammatillisen koulutuksen oppijalle erilaiset virtuaaliset toiminta- ja peliympäristöt ovat keskeinen osa arkipäivää. Työelämässä puolestaan on asioita, joiden etukäteisharjoittelu on vaikeaa, kallista ja ... -
"Mun kompassin neula vaan pyörii" : keskeyttämiskokemuksia ammatillisesta koulutuksesta
Kuronen, Ilpo (Koulutuksen tutkimuslaitos, 2011)Miten nuoret löytävät toiveammattinsa ja millaisin valmiuksin he tekevät toisen asteen koulutusvalintojaan? Miten syntyvät keskeyttämisajatukset ammatillisessa koulutuksessa ja millaisia syitä keskeyttämisten takaa paljastuu? ... -
Kemian opetus ammatillisessa peruskoulutuksessa
Ketonen, Tiia (2020)Tässä tutkimuksessa muodostettiin yleiskuva ammatillisen peruskoulutuksen kemian opetuksesta ja ammatillisessa koulutuksessa työskentelevän kemian opettajan työstä. Tutkimuksen kirjallisessa osassa perehdytään erilaisiin ... -
Pedagogisk expertis i rörelse
Martin, Anne; Pennanen, Matti (Jyväskylä Universitet, Pedagogiska forskningsinsitutet, 2015)Publikationen baserar sig på forskningsprojektet Rörlighet bland pedagogisk expertis (PAL-projektet) som finansierades av Europeiska socialfonden. Projektet genomfördes under åren 2010–2013 i samarbete mellan Pedagogiska ... -
Verkko-oppimisympäristön pedagogisen käytön kehittäminen tieto- ja tietoliikennetekniikan perustutkinnossa
Inkilä, Eero (2018)Tutkimuksen tavoitteena on tuottaa uutta tietoa verkko-oppimisympäristöistä pedagogiikan näkökulmasta. Työhön liittyvät tutkimuskysymykset ovat, miten verkko-oppimisympäristön pedagogista käyttöä voidaan kehittää ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.