Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorRuusunen, Virve
dc.date.accessioned2011-12-16T15:41:15Z
dc.date.available2011-12-16T15:41:15Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.otheroai:jykdok.linneanet.fi:1190914
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/37097
dc.description.abstractKoska kieltenoppijat ovat nykypäivänä entistä homogeenisempi ryhmä, kaivataan vieraan kielen opetukseen vaihtelevia ideoita ja opetusmetodeja. Elokuvat ovat muun muassa autenttisuutensa ja monikanavaisuutensa vuoksi hyödyllinen keino opettaa vierasta kieltä, myös englantia vieraana kielenä. Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, miten suomalaiset englanninopettajat käyttävät elokuvia omassa opetuksessaan ja mitä mieltä he ovat elokuvien käytöstä viidellä eri kieltenopetuksen osa-alueella: suullisen kielitaidon, kirjoittamisen, sanaston, kieliopin ja kulttuurin opettamisessa. Tutkimus toteutettiin internet-kyselynä kevään 2011 aikana. Vastaajat valittiin satunnaisesti Länsi-Suomen eri kaupungeista ja heitä lähestyttiin sähköpostitse. Vastauksia kyselyyn tuli 50 kappaletta. Vastaajat opettivat eri kouluasteilla ja he olivat myös hyvin eri-ikäisiä, joten vastaajien opetuskokemus vaihteli muutamasta vuodesta useisiin kymmeniin vuosiin. Kyselyn perusteella selvisi, että opettajat käyttävät elokuvia englannin opetuksessa etenkin kulttuurin opettamiseen. Osa vastaajista käyttää elokuvia lähes viikoittain, kun taas osa käyttää elokuvia vain muutamia kertoja vuodessa tai ei lainkaan. Elokuvien hyviksi puoliksi vastaajat nostivat niiden motivoivuuden, autenttisuuden ja vaihtelun, jota ne tuovat opiskeluun. Elokuvien käytön esteenä vastaajat näkivät tekijänoikeusasiat, elokuvien käytön aikaa vievän luonteen ja materiaalin löytämisen vaikeuden. Useat vastaajat mainitsivat, että käyttäisivät elokuvia omassa opetuksessaan mielellään enemmänkin, jos tarjolla vain olisi valmista materiaalia. Tällöin elokuvien käyttö ei vaatisi liikaa suunnittelua, vaan tarjoaisi opettajille melko vaivattoman ja opetukseen vaihtelevuutta tuovan opetusmetodin.
dc.format.extent95 sivua
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoeng
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.subject.otherEFL teaching
dc.subject.otherEFL teachers
dc.subject.othermovies
dc.subject.otherauthenticity
dc.titleUsing movies in EFL teaching : the point of view of teachers
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-2011121611812
dc.type.dcmitypeTexten
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaHumanistinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanitiesen
dc.contributor.laitosKielten laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Languagesen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineEnglannin kielifi
dc.contributor.oppiaineEnglishen
dc.date.updated2011-12-16T15:41:15Z
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi301
dc.subject.ysoelokuvat
dc.subject.ysokieltenopettajat
dc.subject.ysoautenttisuus
dc.subject.ysooppimateriaali
dc.format.contentfulltext
dc.type.okmG2


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot