”Meilä on kaikila samanlaiset tarinat”. Tornionlaaksolaisuus vanhimman aapualaisen paikallissukupolven arjessa ja tulevaisuudessa
Tapio, T. (2010). "Meilä on kaikila samanlaiset tarinat". Torniolaaksolaisuus vanhimman aapualaisen paikallissukupolven arjessa ja tulevaisuudessa. Kieli, koulutus ja yhteiskunta. Retrieved from http://www.kieliverkosto.fi/journal
Tekijät
Päivämäärä
2010Tekijänoikeudet
© Kieliverkosto ja kirjoittajat
Tarja Tapio lähestyy väitösluennossaan Tornionjokilaaksossa asuvien meänkielisten ikäihmisten kulttuuria, arkea sekä kieli-identiteeettiä. Meänkieli on tutkimukseen osallistuneiden puhuttu äidinkieli ja kielellä on suuri merkitys heidän elämässään.
Julkaisija
Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Kielikoulutuspolitiikan verkostoISSN Hae Julkaisufoorumista
1799-0181Asiasanat
Alkuperäislähde
http://www.kieliverkosto.fi/journalMetadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
"Meilä on kaikila samanlaiset tarinat" : tarinankerrontatutkimus tornionlaaksolaisuudesta vanhimpien aapualaisten arjessa ja tulevaisuudessa
Tapio, Tarja (Jyväskylän yliopisto, 2010) -
Juonellistamisen politiikka : tarinankerronta Irakin sodassa 2003
Hyvärinen, Antti (2008)Tämän tutkimuksen tavoitteena on tunnistaa, kuinka tarina Irakin 2003 sodan käänteistä muodostui julkisuuteen. Tutkimuksen näkökulma on suuren yleisön siinä mielessä, että aineistona käytetään sanomalehtitekstejä liittyen ... -
Tarina vie viestiä verkossa : sisällöntuottajien käsitteet ja merkitykset
Snellman, Heidi (2012)Tarinaan liittyy tutkimuskirjallisuuden perusteella toisistaan eroavia tutkimuspolkuja, joiden ytimessä tarinan merkitys organisaation viestinnässä tunnustetaan joko kokonaan tai osittain. Tutkimuksen tarkoituksena oli ... -
Olipa kerran organisaatio : portfoliogradu organisaatiotarinoiden ihmeellisestä maailmasta
Hyvärinen, Miia (2015)Työn tarkoituksena on esitellä sekä muodoiltaan että käyttötavoiltaan erilaisia organisaatiotarinoita ja niiden rakentumista. Tavoitteena on antaa käytännön vinkkejä ja apua organisaatiotarinan konkreettiseen rakentamiseen ... -
Digital storytelling as a pedagogical method
Merjovaara, Olli (Jyväskylän yliopisto, 2019)
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.