Olipa kerran organisaatio : portfoliogradu organisaatiotarinoiden ihmeellisestä maailmasta
Työn tarkoituksena on esitellä sekä muodoiltaan että käyttötavoiltaan erilaisia organisaatiotarinoita ja niiden rakentumista. Tavoitteena on antaa käytännön vinkkejä ja apua organisaatiotarinan konkreettiseen rakentamiseen ja hyödyntämiseen, erityisesti viestinnän ammattilaisille mutta myös muille yhteisöviestinnästä ja organisaatiotarinoista kiinnostuneille.
Työ on muodoltaan monimuotogradu, tarkemmin kuvailtuna portfoliogradu. Keskiössä ovat kolmelle eri organisaatioille tekemät tarinaprojektit, niiden myötä syntyneet tarinat sekä tarinoiden tekoprosessien kuvaukset. Teoreettisen viitekehyksen muodostavat tarinat, erityisesti organisaatiotarinat, osana organisaatioiden kokonaisvaltaista viestintää.
Tarinoiden tekoprosessit on kuvattu hyvin yksityiskohtaisesti. Lisäksi työssä esitellään kustakin tarinasta ja sen tekoprosessista saatu palaute kyseiseltä organisaatiolta, jota peilataan myös tutkijan omaan arvioon tarinoiden onnistumisesta. Tarinoiden jälkeisessä yhteenvedossa kerrotaan johtopäätöksinä myös tarinaprojektin etenemisprosessin vaiheet sekä tarinankertojan tärkeimmät ominaisuudet.
...
Muu nimeke
Portfoliogradu organisaatiotarinoiden ihmeellisestä maailmastaAsiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Pro gradu -tutkielmat [29535]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Tarina vie viestiä verkossa : sisällöntuottajien käsitteet ja merkitykset
Snellman, Heidi (2012)Tarinaan liittyy tutkimuskirjallisuuden perusteella toisistaan eroavia tutkimuspolkuja, joiden ytimessä tarinan merkitys organisaation viestinnässä tunnustetaan joko kokonaan tai osittain. Tutkimuksen tarkoituksena oli ... -
Juonellistamisen politiikka : tarinankerronta Irakin sodassa 2003
Hyvärinen, Antti (2008)Tämän tutkimuksen tavoitteena on tunnistaa, kuinka tarina Irakin 2003 sodan käänteistä muodostui julkisuuteen. Tutkimuksen näkökulma on suuren yleisön siinä mielessä, että aineistona käytetään sanomalehtitekstejä liittyen ... -
Sisäisen viestinnän rooli ketterän strategian toimeenpanossa
Antikainen, Elli (2016)Tämän tutkimuksen tavoitteena oli selventää yhteyttä sisäisen viestinnän ja strategian välillä. Tutkimuksella selvitettiin, millainen on henkilöstön kokemus sisäisestä viestinnästä, millaiset tekijät siihen vaikuttavat ja ... -
Taiteilijan tarina : kerronnan keinot kulttuurimedian audiovisuaalisessa henkilöhaastattelussa
Niskanen, Roosa (2021)Tässä tutkielmassa tarkastellaan kerronnan keinoja kulttuurimedioiden audiovisuaalisissa henkilöhaastatteluissa. Tarkoituksena on selvittää, mihin kulttuurimedia pyrkii audiovisuaalisilla henkilöhaastatteluilla ja millä ... -
Viestinnän asiantuntijoiden näkemyksiä huumorista kampanjavaikuttamisessa
Sagulin, Petri (2021)Tämän tutkimuksen tavoitteena oli kuvata ja ymmärtää, millaisia merkityksiä viestinnän asiantuntijat antavat huumorille kampanjavaikuttamisessa ja millaisia riskejä sen käyttämiseen sisältyy. Tämän tutkielman tavoitteena ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.