Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorRandelin, Juha
dc.date.accessioned2011-03-28T05:26:33Z
dc.date.available2011-03-28T05:26:33Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/26708
dc.description.abstractRandelin, Juha Sosiaalisen median hyödyntäminen yrityksissä Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, 2011, 24 s. Tietojärjestelmätiede, kandidaatintutkielma Ohjaaja: Ojala, Arto Tässä tutkielmassa käsitellään sosiaalista mediaa ja sen hyödyntämistä yrityksissä. Tutkimus on toteutettu tieteellisen kirjallisuuskatsauksen avulla. Tutkimuksessa oli tavoitteena selvittää sosiaalisen median käsitettä sekä miten yritykset voivat hyödyntää sosiaalista mediaa liiketoiminnassaan. Tutkielmassa on myös esitelty yleisimpiä sosiaalisen median palveluja, joita yrityksillä on mahdollisuus hyödyntää. Sosiaalisen median suosio on kasvanut räjähdysmäisesti 2000-luvulla yksityiskäyttäjien keskuudessa ja tästä johtuen yrityksien johtavassa asemassa olevat henkilöt ovat alkaneet miettimään miten he voisivat hyödyntää tätä valtavaa käyttäjien määrää yrityksen liiketoiminnan tehostamiseen. Tutkielmassa selvisi, että yritykset voivat hyödyntää sosiaalista mediaa monipuolisesti liiketoiminnassaan. Käyttötarkoitukset voivat vaihdella yrityksen oman strategian mukaisesti. Yritykset voivat hyödyntää sosiaalista mediaa ja sen sovelluksia muun muassa myynninedistämiseen, yrityksen sisäisen viestinnän tehostamiseen ja parempaan vuorovaikutukseen ulkopuolisten sidosryhmien kanssa. Tutkimuksen perusteella sosiaalisen median käyttöönottaminen yrityksessä tehostaa yrityksen viestintää työntekijöiden, asiakkaiden ja muiden sidosryhmien välillä. Sosiaalista mediaa hyödyntämällä yritys voi seurata helpommin asiakkaiden mielipiteitä yrityksen toiminnasta ja tämän avulla yritys voi kehittää omaa brändiään. Sosiaalisen median hyödyntäminen yrityksissä saattaa myös aiheuttaa yrityksille haasteita, sillä esimerkiksi liiallisen informaation jakaminen sosiaalisen median palvelujen avulla voi tahrata yrityksen mainetta sekä aiheuttaa tietoturvariskejä.en
dc.language.isofin
dc.subject.othersosiaalinen mediaen
dc.subject.otheryritysen
dc.subject.otherliiketoimintaen
dc.titleSosiaalisen median hyödyntäminen yrityksissä
dc.typebachelor thesis
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-2011032510562
dc.type.dcmitypeTexten
dc.type.ontasotKandidaatintutkielmafi
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineTietojärjestelmätiedefi
dc.contributor.oppiaineInformation Systems Scienceen
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f
dc.rights.accesslevelrestrictedAccessfi
dc.type.publicationbachelorThesis
dc.rights.accessrightsThis material has a restricted access due to copyright reasons.en
dc.rights.accessrightsLuettavissa tekijänoikeudellisista syistä vain Jyväskylän yliopiston Tietojenkäsittelytieteiden laitoksella.fi


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot