University of Jyväskylä | JYX Digital Repository

  • English  | Give feedback |
    • suomi
    • English
 
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  • JYX
  • Opinnäytteet
  • Kandidaatintutkielmat
  • View Item
JYX > Opinnäytteet > Kandidaatintutkielmat > View Item

Sosiaalisen median hyödyntäminen yrityksen asiakassuhteiden hallinnassa

Thumbnail
View/Open
356.1Kb

Downloads:  
Show download detailsHide download details  
Authors
Saukonoja, Joel
Date
2018
Discipline
TietojärjestelmätiedeInformation Systems Science
Copyright
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.

 
Sosiaalisen median yleistyminen ja ilmiöiden sosiaalistuminen muokkaavat kuluttajien käyttäytymistä ja tarjoavat yrityksille uudenlaisia haasteita ja mahdollisuuksia liiketoiminnan strategisessa kehittämisessä. Tässä tutkielmassa tutkitaan B2C-yrityksen mahdollisuuksia hyödyntää sosiaalisen median palveluita asiakassuhteiden hallinnassa. Kirjallisuuskatsauksena toteutetussa tutkimuksessa tutkitaan tarkemmin sosiaalisen median rakenteita, asiakaskokemuksen muodostumista ja perinteisen asiakassuhteiden hallinnan ja sosiaalisen median tarjoamien palveluiden integroimista vastaamaan paremmin uudenlaisen kuluttajatyypin tarpeita. Tutkimustulokset osoittavat, että kuluttajien sosiaalisessa mediassa käymä keskustelu, sekä heidän siellä julkaisema sisältö voi olla yrityksille arvokasta. Keskeistä on tunnistaa erilaisia keinoja sosiaalisen median tehokkaaseen hyödyntämiseen.
 
The widespread use of social media and the socialization of phenomena transforms the consumer behavior. That provides new challenges and opportunities for development of business strategies. This thesis examines the opportunities to B2C –companies to exploit social media services in customer relationship management. In this literature review, we study the structure of social media, the development of customer experience and the integration of traditional customer relationship management. In addition, we study the ways to exploit social media services to meet better the needs of a new type of consumer. Research results show that consumer’s communication and publications in social media may be valuable to companies and it is important to identify various ways to exploit social media as a strategic tool.
 
Keywords
asiakassuhteiden hallinta yritykset asiakaskokemus asiakassuhde sosiaalinen media
URI

http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201808273934

Metadata
Show full item record
Collections
  • Kandidaatintutkielmat [4034]

Related items

Showing items with similar title or keywords.

  • Käyttäjän osallistaminen yrityksen sosiaalisen median käyttöönotossa 

    Rintamäki, Milla (2018)
    Tämä tutkimus selvittää kirjallisuuskatsauksen ja empiirisen tutkimuksen keinoin, miten käyttäjien osallistamista voidaan vahvistaa yrityksen sosiaalisen median käyttöönottovaiheessa. Käyttäjän osallistaminen (user engagement) ...
  • Sosiaalisen median markkinoinnin vaikutukset asiakassuhteisiin ja liikuntasitoutumiseen : case SuperPark Oy 

    Leinonen, Mikael (2019)
    Liikuntakulttuurin keskeisiä muutossuuntia ovat nuorisokulttuurinen liikkuminen sekä liikunnan yksityisen sektorin kasvu. Liikuntapalveluiden kaupallistuessa SuperPark Oy:n kaltaisten liikuntapalveluyritysten tulee ymmärtää ...
  • Käyttäjien sitouttamisen tärkeys yrityksen sosiaalisen median käyttöönotossa 

    Mäkinen, Aleksi (2019)
    Organisaatioiden omat sisäiset yrityksen sosiaalisen median järjestelmät ja palvelut kasvattavat suosiotaan vuosi vuodelta. Niiden käyttö kasvaa, mutta samalla organisaatiot törmäävät ongelmiin, kuinka saada käyttäjät ...
  • Yrityksen sisäinen sosiaalinen media hiljaisen tiedon areenana : tapaustutkimus Tieto Oyj:n sosiaalisen median käytöstä 

    Rantanen, Jari (2014)
    Hiljaisen tiedon siirtäminen on erittäin ajankohtainen tutkimuksen aihe, sillä suurten ikäluokkien eläköityminen aiheuttaa ristiriidan alati kiristyvien tehokkuusvaatimusten kanssa. Monet tutkijat pitävät sosiaalista mediaa ...
  • Sosiaalisen median hyödyntäminen suomalaisissa yksityisen sektorin suuryrityksissä 

    Berg, Henri (2014)
    Työssä tutkittiin suomalaisen yksityisen sektorin suuryritysten suhtautumista sosiaaliseen mediaan ja sosiaalisen median hyödyntämistä. Suhtautumisesta tutkittiin, millaista se on ja miten se on muuttunut viime vuosina. ...
  • Browse materials
  • Browse materials
  • Articles
  • Conferences and seminars
  • Electronic books
  • Historical maps
  • Journals
  • Tunes and musical notes
  • Photographs
  • Presentations and posters
  • Publication series
  • Research reports
  • Research data
  • Study materials
  • Theses

Browse

All of JYXCollection listBy Issue DateAuthorsSubjectsPublished inDepartmentDiscipline

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
  • How to publish in JYX?
  • Self-archiving
  • Publish Your Thesis Online
  • Publishing Your Dissertation
  • Publication services

Open Science at the JYU
 
Data Protection Description

Accessibility Statement

Unless otherwise specified, publicly available JYX metadata (excluding abstracts) may be freely reused under the CC0 waiver.
Open Science Centre