University of Jyväskylä | JYX Digital Repository

  • English  | Give feedback |
    • suomi
    • English
 
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  • JYX
  • Opinnäytteet
  • Kandidaatintutkielmat
  • View Item
JYX > Opinnäytteet > Kandidaatintutkielmat > View Item

Sosiaalisen median hyödyntäminen yrityksissä

Icon
358.9 Kb

Authors
Randelin, Juha
Date
2011
Discipline
TietojärjestelmätiedeInformation Systems Science
Access restrictions
This material has a restricted access due to copyright reasons.
You can request a copy of this thesis here

 
Randelin, Juha Sosiaalisen median hyödyntäminen yrityksissä Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, 2011, 24 s. Tietojärjestelmätiede, kandidaatintutkielma Ohjaaja: Ojala, Arto Tässä tutkielmassa käsitellään sosiaalista mediaa ja sen hyödyntämistä yrityksissä. Tutkimus on toteutettu tieteellisen kirjallisuuskatsauksen avulla. Tutkimuksessa oli tavoitteena selvittää sosiaalisen median käsitettä sekä miten yritykset voivat hyödyntää sosiaalista mediaa liiketoiminnassaan. Tutkielmassa on myös esitelty yleisimpiä sosiaalisen median palveluja, joita yrityksillä on mahdollisuus hyödyntää. Sosiaalisen median suosio on kasvanut räjähdysmäisesti 2000-luvulla yksityiskäyttäjien keskuudessa ja tästä johtuen yrityksien johtavassa asemassa olevat henkilöt ovat alkaneet miettimään miten he voisivat hyödyntää tätä valtavaa käyttäjien määrää yrityksen liiketoiminnan tehostamiseen. Tutkielmassa selvisi, että yritykset voivat hyödyntää sosiaalista mediaa monipuolisesti liiketoiminnassaan. Käyttötarkoitukset voivat vaihdella yrityksen oman strategian mukaisesti. Yritykset voivat hyödyntää sosiaalista mediaa ja sen sovelluksia muun muassa myynninedistämiseen, yrityksen sisäisen viestinnän tehostamiseen ja parempaan vuorovaikutukseen ulkopuolisten sidosryhmien kanssa. Tutkimuksen perusteella sosiaalisen median käyttöönottaminen yrityksessä tehostaa yrityksen viestintää työntekijöiden, asiakkaiden ja muiden sidosryhmien välillä. Sosiaalista mediaa hyödyntämällä yritys voi seurata helpommin asiakkaiden mielipiteitä yrityksen toiminnasta ja tämän avulla yritys voi kehittää omaa brändiään. Sosiaalisen median hyödyntäminen yrityksissä saattaa myös aiheuttaa yrityksille haasteita, sillä esimerkiksi liiallisen informaation jakaminen sosiaalisen median palvelujen avulla voi tahrata yrityksen mainetta sekä aiheuttaa tietoturvariskejä. ...
Keywords
sosiaalinen media yritys liiketoiminta
URI

http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-2011032510562

Metadata
Show full item record
Collections
  • Kandidaatintutkielmat [4409]

Related items

Showing items with similar title or keywords.

  • Sosiaalisen median hyödyntäminen suomalaisissa yksityisen sektorin suuryrityksissä 

    Berg, Henri (2014)
    Työssä tutkittiin suomalaisen yksityisen sektorin suuryritysten suhtautumista sosiaaliseen mediaan ja sosiaalisen median hyödyntämistä. Suhtautumisesta tutkittiin, millaista se on ja miten se on muuttunut viime vuosina. ...
  • Sosiaalisen median hyödyntäminen kansainvälisessä opiskelijarekrytoinnissa 

    Pylsy, Soile (2012)
    Pro gradu -tutkielmassa sosiaalista mediaa sekä korkeakoulutusta tarkasteltiin kokonaisuutena ja etsittiin vastausta tutkimuskysymykseen: Miten sosiaalisen median palveluita ja luontaisia ominaisuuksia voidaan hyödyntää ...
  • Sosiaalisen median hyödyntäminen työnantajamielikuvan kehittämisessä 

    Salakka, Matti (2020)
    Kilpailu parhaista työntekijöistä on kovempaa kuin koskaan aikaisemmin. Organisaatiot tavoittelevat pysyvää kilpailuetua rekrytoimalla ja sitouttamalla parempia työntekijöitä. Yrityksen brändin ja maineen arvo ovat tärkeässä ...
  • Sosiaalisen median hyödyntäminen yrityksen asiakassuhteiden hallinnassa 

    Saukonoja, Joel (2018)
    Sosiaalisen median yleistyminen ja ilmiöiden sosiaalistuminen muokkaavat kuluttajien käyttäytymistä ja tarjoavat yrityksille uudenlaisia haasteita ja mahdollisuuksia liiketoiminnan strategisessa kehittämisessä. Tässä ...
  • Sosiaalisen median hyödyntäminen IT-alan rekrytointiprosesseissa 

    Virta, Maiju (2018)
    Teknologian muutokset ja digitalisaatio ovat vaikuttaneet erilaisiin liiketoimintaprosesseihin merkittävästi viime vuosikymmenien aikana. Erityisesti sosiaalisen median käyttö on kasvanut huomattavasti ja nykypäivänä ...
  • Browse materials
  • Browse materials
  • Articles
  • Conferences and seminars
  • Electronic books
  • Historical maps
  • Journals
  • Tunes and musical notes
  • Photographs
  • Presentations and posters
  • Publication series
  • Research reports
  • Research data
  • Study materials
  • Theses

Browse

All of JYXCollection listBy Issue DateAuthorsSubjectsPublished inDepartmentDiscipline

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
  • How to publish in JYX?
  • Self-archiving
  • Publish Your Thesis Online
  • Publishing Your Dissertation
  • Publication services

Open Science at the JYU
 
Data Protection Description

Accessibility Statement

Unless otherwise specified, publicly available JYX metadata (excluding abstracts) may be freely reused under the CC0 waiver.
Open Science Centre