Sosiaalisen median hyödyntäminen yrityksissä
Tekijät
Päivämäärä
2011Pääsyrajoitukset
Luettavissa tekijänoikeudellisista syistä vain Jyväskylän yliopiston Tietojenkäsittelytieteiden laitoksella.
Randelin, Juha
Sosiaalisen median hyödyntäminen yrityksissä
Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, 2011, 24 s.
Tietojärjestelmätiede, kandidaatintutkielma
Ohjaaja: Ojala, Arto
Tässä tutkielmassa käsitellään sosiaalista mediaa ja sen hyödyntämistä yrityksissä. Tutkimus on toteutettu tieteellisen kirjallisuuskatsauksen avulla. Tutkimuksessa oli tavoitteena selvittää sosiaalisen median käsitettä sekä miten yritykset voivat hyödyntää sosiaalista mediaa liiketoiminnassaan. Tutkielmassa on myös esitelty yleisimpiä sosiaalisen median palveluja, joita yrityksillä on mahdollisuus hyödyntää.
Sosiaalisen median suosio on kasvanut räjähdysmäisesti 2000-luvulla yksityiskäyttäjien keskuudessa ja tästä johtuen yrityksien johtavassa asemassa olevat henkilöt ovat alkaneet miettimään miten he voisivat hyödyntää tätä valtavaa käyttäjien määrää yrityksen liiketoiminnan tehostamiseen. Tutkielmassa selvisi, että yritykset voivat hyödyntää sosiaalista mediaa monipuolisesti liiketoiminnassaan. Käyttötarkoitukset voivat vaihdella yrityksen oman strategian mukaisesti. Yritykset voivat hyödyntää sosiaalista mediaa ja sen sovelluksia muun muassa myynninedistämiseen, yrityksen sisäisen viestinnän tehostamiseen ja parempaan vuorovaikutukseen ulkopuolisten sidosryhmien kanssa.
Tutkimuksen perusteella sosiaalisen median käyttöönottaminen yrityksessä tehostaa yrityksen viestintää työntekijöiden, asiakkaiden ja muiden sidosryhmien välillä. Sosiaalista mediaa hyödyntämällä yritys voi seurata helpommin asiakkaiden mielipiteitä yrityksen toiminnasta ja tämän avulla yritys voi kehittää omaa brändiään. Sosiaalisen median hyödyntäminen yrityksissä saattaa myös aiheuttaa yrityksille haasteita, sillä esimerkiksi liiallisen informaation jakaminen sosiaalisen median palvelujen avulla voi tahrata yrityksen mainetta sekä aiheuttaa tietoturvariskejä.
...
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5322]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Sosiaalisen median hyödyntäminen asiantuntijaorganisaation asiakassuhteissa : case tilitoimistot
Paloniemi, Essi (2018)Sosiaalisen median ja digitaalisen vuorovaikutuksen tuomat mahdollisuudet ovat herättäneet mielenkiinnon myös B2B-markkinoilla. Digitaalisten vuorovaikutusmenetelmien suosion hyödyntäminen on huomioitu myös uusasiakashankinnassa ... -
Sosiaalisen median hyödyntäminen työnantajamielikuvan kehittämisessä
Salakka, Matti (2020)Kilpailu parhaista työntekijöistä on kovempaa kuin koskaan aikaisemmin. Organisaatiot tavoittelevat pysyvää kilpailuetua rekrytoimalla ja sitouttamalla parempia työntekijöitä. Yrityksen brändin ja maineen arvo ovat tärkeässä ... -
Sosiaalisen median hyödyntäminen yrityksen asiakassuhteiden hallinnassa
Saukonoja, Joel (2018)Sosiaalisen median yleistyminen ja ilmiöiden sosiaalistuminen muokkaavat kuluttajien käyttäytymistä ja tarjoavat yrityksille uudenlaisia haasteita ja mahdollisuuksia liiketoiminnan strategisessa kehittämisessä. Tässä ... -
Sosiaalisen median hyödyntäminen IT-alan rekrytointiprosesseissa
Virta, Maiju (2018)Teknologian muutokset ja digitalisaatio ovat vaikuttaneet erilaisiin liiketoimintaprosesseihin merkittävästi viime vuosikymmenien aikana. Erityisesti sosiaalisen median käyttö on kasvanut huomattavasti ja nykypäivänä ... -
Sosiaalisen median hyödyntäminen suomalaisissa yksityisen sektorin suuryrityksissä
Berg, Henri (2014)Työssä tutkittiin suomalaisen yksityisen sektorin suuryritysten suhtautumista sosiaaliseen mediaan ja sosiaalisen median hyödyntämistä. Suhtautumisesta tutkittiin, millaista se on ja miten se on muuttunut viime vuosina. ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.