Identifying Objectives for a Learning Space Management System with Value-focused Thinking
Tuhkala, A., Isomäki, H., Hartikainen, M., Cristea, A., & Alessandrini, A. (2017). Identifying Objectives for a Learning Space Management System with Value-focused Thinking. In P. Escudeiro, G. Costagliola, S. Zvacek, J. Uhomoibhi, & B. M. McLaren (Eds.), CSEDU 2017 : Proceedings of the 9th International Conference on Computer Supported Education. Vol. 1 (pp. 25-34). SCITEPRESS Science And Technology Publications. https://doi.org/10.5220/0006230300250034
Tekijät
Toimittajat
Päivämäärä
2017Tekijänoikeudet
© 2017 by SCITEPRESS – Science and Technology Publications, Lda. This is a final draft version of an article whose final and definitive form has been published by SCITEPRESS. Published in this repository with the kind permission of the publisher.
A classroom with a blackboard and some rows of desks is obsolete in special education. Depending on the
needs, some students may need more tactile and inspiring surroundings with various pedagogical accessories
while others benefit from a simplified environment without unnecessary stimuli. This understanding is applied
to a new Finnish special education school building with open and adaptable learning spaces. We have joined
the initiative creation process by developing software support for these new spaces in the form of a learning
space management system. Participatory design and value-focused thinking were implemented to elicit the
actual values of all the stakeholders involved and transform them into software implementation objectives.
This paper reports interesting insights about the elicitation process of the objectives.
Julkaisija
SCITEPRESS Science And Technology PublicationsEmojulkaisun ISBN
978-989-758-239-4Konferenssi
International Conference on Computer Supported EducationKuuluu julkaisuun
CSEDU 2017 : Proceedings of the 9th International Conference on Computer Supported Education. Vol. 1Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/27011893
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
The discovery of mindsets : how to observe and identify Mindsets in university students of English language
Laine, Veera (2019)Jokaisella yksilöllä on oma tapansa reagoida vastoinkäymisiin elämänsä aikana. Osa meistä kokee vastoinkäymiset heikentävinä, kun toiset saavat niistä lisää motivaatiota jatkaa. Carol Dweck Stanfordin yliopistosta on ... -
Ensuring Diverse User Experiences and Accessibility While Developing the TeSLA e-Assessment System
Ladonlahti, Tarja; Laamanen, Merja; Uotinen, Sanna (Springer, 2020)The TeSLA project, with its new, innovative approaches for e-assessment, offers a great possibility for increasing the educational equality and making higher education studies available for all. It has been estimated that ... -
Co-teaching with special education teachers : English and Swedish teachers’ experiences and perceptions
Kalmari, Iida (2020)Samanaikaisopetuksessa vähintään kaksi opettajaa opettaa yhdessä samassa luokkahuoneessa. Tässä pro gradu - tutkielmassa tutkin englannin ja ruotsin opettajien kokemuksia ja käsityksiä samanaikaisopetuksesta erityisopettajan ... -
Finnish young adults’ views about the possibilities to utilize video games in English learning in the classroom
Räsänen, Janne (2019)Videopelien hyödyntäminen opetuskäytössä on yksi näkyvimmistä tuoreista tutkimusaiheista viime vuosina. Tämä tutkimus keskittyy videopelien mahdollisuuksiin englannin opetuksessa, painottaen motivaation ja autenttisen ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.