University of Jyväskylä | JYX Digital Repository

  • English  | Give feedback |
    • suomi
    • English
 
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  • JYX
  • Opinnäytteet
  • Pro gradu -tutkielmat
  • View Item
JYX > Opinnäytteet > Pro gradu -tutkielmat > View Item

The discovery of mindsets : how to observe and identify Mindsets in university students of English language

Thumbnail
View/Open
937.8 Kb

Downloads:  
Show download detailsHide download details  
Authors
Laine, Veera
Date
2019
Discipline
Englannin kieliEnglish
Copyright
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.

 
Jokaisella yksilöllä on oma tapansa reagoida vastoinkäymisiin elämänsä aikana. Osa meistä kokee vastoinkäymiset heikentävinä, kun toiset saavat niistä lisää motivaatiota jatkaa. Carol Dweck Stanfordin yliopistosta on kollegoidensa avulla kehittänyt attribuutioteoriaan kuuluvan kasvun ajattelutavan (Mindset), joka osaltaan selittää tätä ilmiötä. Tämän tutkielman tarkoituksena oli selvittää millaisilla kysymyksillä ohjaaja voi havainnoida ja tunnistaa ohjattavan opiskelijansa kasvun ajattelutapaa, sekä pohtia mitä mahdollisuuksia ohjaajalla on vaikuttaa ohjattaviensa ajattelutapaan päivittäisen kanssakäymisen aikana. Tutkimuksen aineisto koostuu kahdesta kyselystä: määrällisestä Likert-kyselystä, jossa osallistujat vastasivat paperi-lomakkeella, kuinka vahvasti he ovat yksimielisiä yhdentoista väittämän kanssa, sekä laadullisesta seitsemän kysymyksen avoimesta kyselystä, jossa osallistujat saivat mahdollisuuden vastata tutkijan esittämiin kysymyksiin verkossa Webropol-alustalla. Aineiston analysointi koostuu sekä määrällisestä että laadullisesta analyysistä. Määrällisessä analyysissä käytettiin Hansonin (2015) kuvailemaa Likert-kyselyä ja laadullisessa analyysissä käytettiin sisältö- ja teema-analyysiä. Tutkimus osoitti, että avoimilla kysymyksillä kyettiin tunnistamaan kasvun ajattelutapaan liittyviä ilmiöitä, jotka kykenevät myöhemmin tuomaan ohjaajalle ratkaisevaa informaatiota hänen ohjaamansa ryhmän kasvun ajattelutavasta. Tutkimuksen metodit eivät kuitenkaan tuottaneet luotettavaa ratkaisua ajattelutapojen identifioimiseen yksilötasolla. Tutkimus nosti kuitenkin esille tärkeitä huomioita koskien kasvun ajattelutavan mahdollista muuttamista jokapäiväisessä opiskeluympäristössä. ...
Keywords
self-efficacy Mindsets Growth Mindset Fixed Mindset persistence kehitys palaute motivaatio attribuutioteoria development (passive) feedback motivation (mental objects) attribution theory
URI

http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201911265001

Metadata
Show full item record
Collections
  • Pro gradu -tutkielmat [24542]

Related items

Showing items with similar title or keywords.

  • ICAnDoiT: the impact of computerised adaptive corrective feedback on L2 English learners 

    Leontjev, Dmitri (University of Jyväskylä, 2016)
    The present dissertation examines the impact of (computerised) adaptive corrective feedback, that is, feedback dynamically adapting to learners’ abilities, in English as a second/foreign language (L2) and explores the ...
  • The Effect of Automated Adaptive Corrective Feedback: L2 English questions 

    Leontjev, Dmitri (Centre for Applied Language Studies, University of Jyväskylä, 2014)
    The research on the amount and the types of corrective feedback beneficial for learning a second or foreign language has produced inconsistent results. Interestingly, studying corrective feedback from the perspective of a ...
  • Feedback on individual academic presentations: exploring Finnish university students’ experiences and preferences 

    Karoly, Adrienn (Research-publishing.net, 2015)
    With an increasing emphasis on measuring the outcomes of learning in higher education, assessment is gaining an ever more prominent role in curriculum design and development as well as in instructional practices. In ...
  • Subject expertise among teacher students of English and Swedish : the ideal language teacher and self-efficacy beliefs 

    Tupala, Maria (2015)
    Käsitykset kielen oppimisesta ja opettamisesta ovat muuttuneet kielen rakenteita korostavista näkemyksistä yhä enemmän kommunikatiivisiksi (Abrahamsson 2009). Tämän tutkielman lähtökohtana onkin havainnoida näiden muuttuvien ...
  • "Teachers teach so well that it's nice to learn" : a case-study on the role of teacher-to-student feedback in attitude-formation on L2 elementary English lessons 

    Björkman, Kaisa (2015)
    Arviointi ja palautteenanto ovat oleellisia asioita opettajan jokapäiväisessä työssä. Lisäksi asenteiden tutkiminen on tällä hetkellä suosittu tutkimusala. Tässä tapaustutkimuksessa tutkittiin, millaista vuorovaikutuksellista ...
  • Browse materials
  • Browse materials
  • Articles
  • Conferences and seminars
  • Electronic books
  • Historical maps
  • Journals
  • Tunes and musical notes
  • Photographs
  • Presentations and posters
  • Publication series
  • Research reports
  • Research data
  • Study materials
  • Theses

Browse

All of JYXCollection listBy Issue DateAuthorsSubjectsPublished inDepartmentDiscipline

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
  • How to publish in JYX?
  • Self-archiving
  • Publish Your Thesis Online
  • Publishing Your Dissertation
  • Publication services

Open Science at the JYU
 
Data Protection Description

Accessibility Statement

Unless otherwise specified, publicly available JYX metadata (excluding abstracts) may be freely reused under the CC0 waiver.
Open Science Centre