Haku
Aineistot 1-10 / 116
Changing society - changing language learning and teaching practices?
(Åbo Akademi, 2012)
Swift and unexpected changes have taken place in society over the past few decades: globalisation, increasing
mobility, labour market changes and fast technological development have transformed society, making it
multicultural, ...
Muuttuva maailma, erilaisia oppijoita - millainen oppimisympäristö?
(Äidinkielen opettajain liitto, 2012)
Muuto on ajankohtainen puheenaihe monilla areenoilla. Eikä ihme, sillä yhteiskuntamme on merkittävällä tavalla monikielisempi, monikulttuurisempi ja monimediaisempi kuin koskaan aikaisemmin. Oppilasaines on entistä ...
Translating EU text in the English BA programme: exploring teachers' views and practices
(Eotvos Lorand Tudomanyegyetem, 2014)
Recent research into using translation as a communicative and functional activity in foreign language
learning and teaching has pointed out a wide range of benefits for advanced language learners. The research reported
in ...
A fordítás és közvetítés változó szerepe az idegennyelv-oktatásban: a tudományos nézőpontok közeledése
(Tinta Könyvkiadó, 2014)
In multilingual and multicultural contexts, individuals who speak foreign languages but are not
translation professionals increasingly engage in oral or written translation and language mediation
activities both at the ...
Design perspectives on technology, language teaching and language teacher education
(European Association for Computer Assisted Language Learning, 2012)
Despite the national strategies and major efforts to promote pedagogical use of ICTs in education, training programs
for in-service teachers have often failed to develop sustainable pedagogical practice. For sustainable ...
Kielen oppimisen virtauksia ja pedagogiikan pyörteitä : näkökulmia tutkimukseen ja laajeneviin oppimisympäristöihin
(Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys, 2015)
In this introduction to the Yearbook of the Finnish Association for Applied Linguistics (AFinLA), we outline current theoretical flows in research on language learning and teaching. Recently, phenomena such as multilingualism, ...
Mitä on sosiaalisen median sosiaalisuus?
(Eduskunnan tulevaisuusvaliokunta, 2011)
Sosiaalisen median sosiaalisuutta tarkasteltaessa on perusteltua kysyä, onko sosiaalisen median käyttäjä aina sosiaalinen. Millaiseen sosiaalisuuteen sosiaalisen median sovellukset kannustavat?
Mitt i brytpunkten: Finska universitetsstudenters åsikter om svenskan
(Åbo Akademi, 2009)
Oppimisen rajapinnoilla yliopiston viestintä- ja kieliopinnoissa
(Suomen ainedidaktinen tutkimusseura ry, 2015)
Artikkelin tavoitteena on luoda katsaus opiskelijoiden kokemuksiin
yliopisto-opintojen eroista lukio-opintoihin verrattuna ja tunnistaa niistä
erityisesti viestintä- ja kieliopintoihin liittyviä haasteita. Tutkimuksen
aineisto ...
Viestintä- ja kieliopintojen kehittäminen kansainvälistyvässä korkeakoulutuksessa
(Yliopistopedagogiikan asiantuntija- ja yhteistyöverkosto Peda-forum, 2016)
Viestintä- ja kieliopinnot (viekie) ovat osa jokaista suomalaista korkeakoulututkintoa. Näistä opinnoista huolehtivat kielikeskukset ja niitä vastaavat yksiköt. Kansainvälisesti
tarkasteltuna suomalainen järjestelmä on ...