dc.contributor.author | Aerila, Juli-Anna | |
dc.contributor.author | Kauppinen, Merja | |
dc.contributor.author | Niemelä, Reetta | |
dc.date.accessioned | 2025-01-07T12:36:07Z | |
dc.date.available | 2025-01-07T12:36:07Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.citation | Aerila, J.-A., Kauppinen, M., & Niemelä, R. (2024, 2.9.2024). Lukupuhtia lukuteatterista : tarinallisuus ja elämykselliset menetelmät yhdessä paketissa. <i>Kas!-blogi</i>. <a href="https://blogit.utu.fi/kasblogi/2024/09/02/lukupuhtia-lukuteatterista-tarinallisuus-ja-elamykselliset-menetelmat-yhdessa-paketissa/" target="_blank">https://blogit.utu.fi/kasblogi/2024/09/02/lukupuhtia-lukuteatterista-tarinallisuus-ja-elamykselliset-menetelmat-yhdessa-paketissa/</a> | |
dc.identifier.other | CONVID_244802972 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/99248 | |
dc.description.abstract | Heikkenevän lukutaidon kohentamiseksi tehdään urakalla työtä. Lukemaan innostavia menetelmiä laaditaan yhä enemmän tutkimuspohjaisesti siten, että ne huomioivat kaikentyyppiset lukijat ja tukevat lapsen ja nuoren yksilöllistä ja yhteisöllistä lukemista ja kirjoittamista. Tärkein huoli ei olekaan enää lukutaidon rapautuminen vaan se, miten saisimme viime vuosien aikana kehitetyt menetelmät varhaiskasvatuksen, koulujen ja muiden lukutaitoa edistävien tahojen käyttöön. | fi |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | fin | |
dc.publisher | Turun yliopisto, kasvatustieteiden tiedekunta | |
dc.relation.ispartofseries | Kas!-blogi | |
dc.relation.uri | https://blogit.utu.fi/kasblogi/2024/09/02/lukupuhtia-lukuteatterista-tarinallisuus-ja-elamykselliset-menetelmat-yhdessa-paketissa/ | |
dc.rights | In Copyright | |
dc.subject.other | lukuteatteri | |
dc.subject.other | readers theatre | |
dc.title | Lukupuhtia lukuteatterista : tarinallisuus ja elämykselliset menetelmät yhdessä paketissa | |
dc.type | newspaper article | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-202501071025 | |
dc.contributor.laitos | Opettajankoulutuslaitos | fi |
dc.contributor.laitos | Department of Teacher Education | en |
dc.type.uri | http://purl.org/eprint/type/JournalArticle | |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_998f | |
dc.description.reviewstatus | nonPeerReviewed | |
dc.relation.volume | 2.9.2024 | |
dc.type.version | publishedVersion | |
dc.rights.copyright | © Turun yliopisto, kasvatustieteiden tiedekunta | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | fi |
dc.type.publication | contributionToPeriodical | |
dc.relation.grantnumber | 20220115 | |
dc.subject.yso | lukutaito | |
dc.subject.yso | taidelähtöiset menetelmät | |
dc.subject.yso | teatteri-ilmaisu | |
dc.subject.yso | lukuharrastus | |
dc.subject.yso | draamapedagogiikka | |
dc.subject.yso | kirjallisuuskasvatus | |
dc.subject.yso | lukeminen | |
dc.subject.yso | toiminnallisuus | |
dc.subject.yso | alakoululaiset | |
dc.format.content | fulltext | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p11405 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p27744 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p27769 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p27093 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p12891 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p37817 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p11406 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p10372 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p38259 | |
dc.rights.url | http://rightsstatements.org/page/InC/1.0/?language=en | |
dc.relation.funder | The Media Industry Research Foundation of Finland | en |
dc.relation.funder | Media-alan tutkimussäätiö | fi |
jyx.fundingprogram | Others | en |
jyx.fundingprogram | Muut | fi |
dc.type.okm | E1 | |