Potrettikuvista minatyyripuutarhoihin ja lukuvirtoihin : kirjallisuusperustaista kielikasvatusta taidemenetelmin (LivArt)
Kauppinen, M., & Aerila, J.-A. (2020). Potrettikuvista minatyyripuutarhoihin ja lukuvirtoihin : kirjallisuusperustaista kielikasvatusta taidemenetelmin (LivArt). Kielikukko, 40(1), 2-8. https://finrainfo.fi/wp-content/uploads/2020/07/Kielikukko%201%202020%20www.pdf
Julkaistu sarjassa
KielikukkoPäivämäärä
2020Tekijänoikeudet
© Finra ry, 2022
Julkaisija
Finra ryISSN Hae Julkaisufoorumista
0780-0940Asiasanat
Alkuperäislähde
https://finrainfo.fi/wp-content/uploads/2020/07/Kielikukko%201%202020%20www.pdfJulkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/164822100
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisätietoja rahoituksesta
Merja Kauppinen ja Juli-Anna Aerila ovat työskennelleet yhdessä vuodesta 2017 ja kehittäneet Tarinoilla lukijaksi (TARU) -menetelmäkokonaisuuden. Ensimmäiset Tarinoilla lukijaksi -kokeilut on julkaistu vuonna 2019 julkaistussa Sytytä lukukipinä -teoksessa. Nyt TARU on laajentunut Rinnalla- ja IKI-TARU-hankkeisiin.Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
TARU®-opas : lukutaidon kehittämiseen ja kirjallisuuskasvatukseen
Aerila, Juli-Anna; Kauppinen, Merja (Kehittämiskeskus Opinkirjo, 2024) -
TARU : lukemisen iloa yhteisön ja taiteen kautta
Aerila, Juli-Anna; Kauppinen, Merja (Turun yliopisto; Rinnalla-hanke; Opetushallitus, 2020) -
Kielitietoinen kirjallisuuskasvatus
Kauppinen, Merja; Aerila, Juli-Anna (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2020)Esittelemme artikkelissamme fiktiivisten tekstien mahdollisuuksia kielitietoisessa kirjallisuuskasvatuksessa. Kokeilumme pohjautuvat IKI-TARU-hankkeeseen, jonka tavoitteena on kehittää kirjallisuuslähtöistä kielenopetusta ... -
Embodied Language Learning through the Arts : Insights, results, and policy recommendations
Anttila, Eeva; Hannuksela, Riina; Jusslin, Sofia; Korpinen, Kaisa; Lehtinen-Schnabel, Johanna; Lilja, Niina; Nielsen, Charlotte Svendler; Siljamäki, Mariana (University of the Arts Helsinki, Theatre Academy, 2024)The ELLA research project has worked to broaden conceptions of language and learning. The multidisciplinary team has explored how embodied language learning through the arts contributes to renewed pedagogical practices in ... -
Lukupesä-työskentelyllä yhteisopettajuuteen : opettajat ja opettajaopiskelijat pelillistämisen ja taidelähtöisen työskentelyn parissa
Kauppinen, Merja (Finra ry, 2023)Kuvaan artikkelissa Jyväskylän yliopiston opettajankoulutuslaitoksen lukupesiä, joita on suunniteltu ja toteutettu moniammatillisesti luokanopettajien, eri kieliaineiden opettajien ja opettajaopiskelijoiden kesken. Lukuvuoden ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.