Kognitio, kieli ja oppiminen : hajautettu näkökulma
Dufva, H. (2013). Kognitio, kieli ja oppiminen : hajautettu näkökulma. AFinLA-e: Soveltavan kielitieteen tutkimuksia, 5, 57-73. https://journal.fi/afinla/article/view/8739
Julkaistu sarjassa
AFinLA-e: Soveltavan kielitieteen tutkimuksiaTekijät
Päivämäärä
2013Tekijänoikeudet
© 2013 Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry
This article introduces a sociocognitive and distributed view on second/foreign language learning. Drawing on theorizing within sociocultural, dialogical and distributed views, it is argued that cognition is not located inside an individual but is distributed across the agent–environment -activity. Similarly, to replace the mainstream notions of language, a distinction between first-order languaging (or, interactivity) and second-order language is introduced.
Julkaisija
Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ryISSN Hae Julkaisufoorumista
1798-7822Asiasanat
Alkuperäislähde
https://journal.fi/afinla/article/view/8739Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/22835116
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisätietoja rahoituksesta
Artikkeli on kirjoitettu Suomen Kulttuurirahaston "Toimijuus ja kieli" Tieteen työpaja -hankkeen tuella ja osana AFinLA ry:n DISK-tutkimusverkoston toimintaa.Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Syntactic complexity in Finnish-background EFL learners’ writing at CEFR levels A1–B2
Khushik, Ghulam Abbas; Huhta, Ari (Walter de Gruyter GmbH, 2022)Eurooppalaisen viitekehyksen (EVK) merkitys kielikoulutukselle on lisännyt tutkimusta sen taitotasojen kielellisistä piirteistä; tarkempi tieto näistä piirteistä auttaisi EVK:n soveltamista opetusmateriaalien, kurssien ja ... -
The Personal Repertoire and Its Materiality : Resources, Means and Modalities of Languaging
Dufva, Hannele (Springer International Publishing, 2023)The chapter is a theoretical discussion of the concept of personal repertoire and its application in the context of applied linguistics, particularly in the study of language learning and development. It questions ... -
Peer interaction, mediation, and a view of teachers as creators of learner L2 development
Poehner, Matthew E.; Leontjev, Dmitri (Wiley-Blackwell, 2023)SLA researchers in a variety of theoretical traditions have argued that interaction is essential to supporting learner L2 (second/foreign language) development. While L2 research informed by sociocultural theory has generally ... -
Discursive Identity Work and Interculturality during Blue-Collar Work Practice Abroad : Finnish Engineering Students as Language Learners and Users
Räisänen, Tiina (Multilingual Matters, 2019)This chapter addresses foreign language learners’ and users’ discursive identity work and interculturality in the context of blue-collar work practice abroad. It focuses on Finnish engineering students who were working in ... -
Varhainen kielen oppiminen ja kielitietoisuus
Mäntylä, Katja (Turun yliopisto, 2021)
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.