Kognitio, kieli ja oppiminen : hajautettu näkökulma
Dufva, H. (2013). Kognitio, kieli ja oppiminen : hajautettu näkökulma. AFinLA-e: Soveltavan kielitieteen tutkimuksia, 5, 57-73. https://journal.fi/afinla/article/view/8739
Julkaistu sarjassa
AFinLA-e: Soveltavan kielitieteen tutkimuksiaTekijät
Päivämäärä
2013Tekijänoikeudet
© 2013 Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry
This article introduces a sociocognitive and distributed view on second/foreign language learning. Drawing on theorizing within sociocultural, dialogical and distributed views, it is argued that cognition is not located inside an individual but is distributed across the agent–environment -activity. Similarly, to replace the mainstream notions of language, a distinction between first-order languaging (or, interactivity) and second-order language is introduced.
Julkaisija
Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ryISSN Hae Julkaisufoorumista
1798-7822Asiasanat
Alkuperäislähde
https://journal.fi/afinla/article/view/8739Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/22835116
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisätietoja rahoituksesta
Artikkeli on kirjoitettu Suomen Kulttuurirahaston "Toimijuus ja kieli" Tieteen työpaja -hankkeen tuella ja osana AFinLA ry:n DISK-tutkimusverkoston toimintaa.Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Portfolio assessment : facilitating language learning in the wild
Räsänen, Elisa; Kivik, Piibi-Kai (Routledge, 2024)Language class assessment focusing solely on proficiency does not sufficiently address the objectives of cultural awareness and interactional competence. This article explores an alternative approach to language assessment, ... -
Syntactic complexity in Finnish-background EFL learners’ writing at CEFR levels A1–B2
Khushik, Ghulam Abbas; Huhta, Ari (Walter de Gruyter GmbH, 2022)Eurooppalaisen viitekehyksen (EVK) merkitys kielikoulutukselle on lisännyt tutkimusta sen taitotasojen kielellisistä piirteistä; tarkempi tieto näistä piirteistä auttaisi EVK:n soveltamista opetusmateriaalien, kurssien ja ... -
Peer interaction, mediation, and a view of teachers as creators of learner L2 development
Poehner, Matthew E.; Leontjev, Dmitri (Wiley-Blackwell, 2023)SLA researchers in a variety of theoretical traditions have argued that interaction is essential to supporting learner L2 (second/foreign language) development. While L2 research informed by sociocultural theory has generally ... -
Varhainen kielen oppiminen ja kielitietoisuus
Mäntylä, Katja (Turun yliopisto, 2021) -
Discursive Identity Work and Interculturality during Blue-Collar Work Practice Abroad : Finnish Engineering Students as Language Learners and Users
Räisänen, Tiina (Multilingual Matters, 2019)This chapter addresses foreign language learners’ and users’ discursive identity work and interculturality in the context of blue-collar work practice abroad. It focuses on Finnish engineering students who were working in ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.