Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorDufva, Hannele
dc.date.accessioned2024-03-27T13:22:25Z
dc.date.available2024-03-27T13:22:25Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationDufva, H. (2013). Kognitio, kieli ja oppiminen : hajautettu näkökulma. <i>AFinLA-e: Soveltavan kielitieteen tutkimuksia</i>, <i>5</i>, 57-73. <a href="https://journal.fi/afinla/article/view/8739" target="_blank">https://journal.fi/afinla/article/view/8739</a>
dc.identifier.otherCONVID_22835116
dc.identifier.otherTUTKAID_57910
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/94101
dc.description.abstractThis article introduces a sociocognitive and distributed view on second/foreign language learning. Drawing on theorizing within sociocultural, dialogical and distributed views, it is argued that cognition is not located inside an individual but is distributed across the agent–environment -activity. Similarly, to replace the mainstream notions of language, a distinction between first-order languaging (or, interactivity) and second-order language is introduced.en
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.publisherSuomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry
dc.relation.ispartofseriesAFinLA-e: Soveltavan kielitieteen tutkimuksia
dc.relation.urihttps://journal.fi/afinla/article/view/8739
dc.rightsIn Copyright
dc.subject.otherhajautettu kognitio
dc.subject.otherdistributed cognition
dc.titleKognitio, kieli ja oppiminen : hajautettu näkökulma
dc.typearticle
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202403272645
dc.contributor.laitosKieli- ja viestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Language and Communication Studiesen
dc.type.urihttp://purl.org/eprint/type/JournalArticle
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.description.reviewstatuspeerReviewed
dc.format.pagerange57-73
dc.relation.issn1798-7822
dc.relation.volume5
dc.type.versionpublishedVersion
dc.rights.copyright© 2013 Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.subject.ysovuorovaikutus
dc.subject.ysokielenkäyttö
dc.subject.ysohajautus
dc.subject.ysokielen oppiminen
dc.subject.ysovieraat kielet
dc.subject.ysokognitio
dc.format.contentfulltext
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p10591
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p11302
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p6739
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p24061
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p30184
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p642
dc.rights.urlhttp://rightsstatements.org/page/InC/1.0/?language=en
jyx.fundinginformationArtikkeli on kirjoitettu Suomen Kulttuurirahaston "Toimijuus ja kieli" Tieteen työpaja -hankkeen tuella ja osana AFinLA ry:n DISK-tutkimusverkoston toimintaa.
dc.type.okmA1


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot

In Copyright
Ellei muuten mainita, aineiston lisenssi on In Copyright