Voisiko arvioinnilla tukea liikunnan oppimista nykyistä paremmin?
Norppa, T. (2024). Voisiko arvioinnilla tukea liikunnan oppimista nykyistä paremmin?. Liito : Liikunnan ja terveystiedon opettaja, 28(1), 28-29.
Published in
Liito : Liikunnan ja terveystiedon opettajaAuthors
Date
2024Copyright
© 2024 Liikunnan ja terveystiedon opettajat ry
Formatiivinen eli oppimisprosessia tukeva arviointi on ollut kansainvälisen kasvatustieteellisen tutkimuksen mielenkiinnon kohteena jo pitkään, ja on havaittu, että sitä hyödyntämällä voidaan edistää oppijoiden oppimista. Viime vuosina myös liikunnanopetuksessa on kiinnostuttu aiheesta. Koska luokkaopetukseen suunniteltujen formatiivisen arvioinnin menetelmien käyttö voidaan kokea liikunnan erilaisissa oppimisympäristöissä haastavaksi, tarvitaan menetelmien soveltamista ja tutkimusperusteista kehittämistyötä erityisesti liikunnanopetukseen.
Publisher
Liikunnan ja terveystiedon opettajat ryISSN Search the Publication Forum
2242-0134Keywords
Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/207095234
Metadata
Show full item recordCollections
- Liikuntatieteiden tiedekunta [3164]
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Arviointi edistämään oppimista : formatiivinen arviointi liikunnanopetuksessa
Norppa, Tommi; Palomäki, Sanna; Sääkslahti, Arja (Suomen ainedidaktinen tutkimusseura, 2023)Kansainvälisten tutkimusten mukaan liikunnanopettajien arviointisosaamisessa vaikuttaa olevan puutteita, sillä liikunnan arviointi ei usein ole luotettavaa eikä liikunnanopetuksessa täysin ymmärretä formatiivisen arvioinnin ... -
Arviointi voi tukea oppimista ja liikuntainnostusta
Laukkanen, Arto (Liikuntatieteellinen seura, 2023) -
Kokeneiden liikunnanopettajien näkemyksiä liikunnan oppilasarvioinnista
Huhtinen, Jenna (2012) -
Opettajien vaikea arvioida liikunnan lukutaitoa
Salin, Kasper (Liikuntatieteellinen seura, 2023) -
Liikunnanopettajien kokemuksia liikunnan perusopetuksen arvioinnista ja näkemyksiä päättöarvioinnin kriteereiden uudistamisesta
Saarinen, Jukka (2020)Tämän Pro gradu -tutkielman tarkoituksena oli selvittää yläkoulussa liikuntaa opettavien liikunnanopettajien kokemuksia liikunnan oppilasarvioinnista siitä näkökulmasta, minkälainen arviointi tukisi heidän mielestään ...