TUVA-koulutus maahanmuuttotaustaisten oppijoiden tukena
Mustonen, A., Eskola, S. (2024). TUVA-koulutus maahanmuuttotaustaisten oppijoiden tukena. Kieli, koulutus ja yhteiskunta.15(1). https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-helmikuu-2024/tuva-koulutus-maahanmuuttotaustaisten-oppijoiden-tukena
Julkaistu sarjassa
Kieli, koulutus ja yhteiskuntaPäivämäärä
2024Tekijänoikeudet
© Kirjoittajat
TUVA-koulutus on tutkintokoulutukseen valmistava koulutus, joka aloitti toimintansa elokuussa 2022. TUVA-koulutus on erityisen hyödyllinen maahanmuuttotaustaisille oppijoille, jotka haluavat kehittää suomen kielen osaamistaan ja opiskelutaitojaan sekä tutustua eri koulutusvaihtoehtoihin ja ammatteihin. (esim. OPH 2022). Miten TUVA-koulutus huomioi maahanmuuttotaustaiset oppijat? Mitä haasteita ja mahdollisuuksia TUVA-koulutus tarjoaa opettajille ja oppijoille? Millaisia kokemuksia TUVA-koulutuksesta on saatu reilun vuoden aikana? Muun muassa näihin kysymyksiin etsimme vastauksia tässä artikkelissa.
Julkaisija
Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkostoISSN Hae Julkaisufoorumista
1799-0181Asiasanat
Alkuperäislähde
https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-helmikuu-2024/tuva-koulutus-maahanmuuttotaustaisten-oppijoiden-tukenaMetadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Maahanmuuttotaustaisten oppimisen, kulttuurisen moninaisuuden ja monikielisyyden tukeminen suomalaisissa koulutuspoliittisissa asiakirjoissa
Hallikainen, Maria; Hallikainen, Mikael (2023)Tässä tutkimuksessa selvitettiin kuinka viisi suomalaista koulutuspoliittista asiakirjaa ohjaavat ja määrittelevät maahanmuuttotaustaisten oppijoiden oppimisen, kulttuurisen moninaisuuden ja monikielisyyden tukemista. ... -
Kielellisiä taitoja ja koulunkäyntivalmiuksia : valmistavan opetuksen ja oman äidinkielen opetuksen tila ja vaikuttavuus -arviointi
Venäläinen, Salla; Laimi, Tanja; Seppälä, Saana; Vuojus, Taneli; Viitala, Mikko; Ahlholm, Maria; Latomaa, Sirkku; Mård-Miettinen, Karita; Nirkkonen, Markku; Huhtanen, Mari; Metsämuuronen, Jari (Kansallinen koulutuksen arviointikeskus, 2022)Tässä raportissa tarkastellaan Kansallisen koulutuksen arviointikeskuksen (Karvin) toteuttaman kansallisen arvioinnin tuloksia perusopetukseen valmistavan opetuksen ja oppilaan oman äidinkielen opetuksen tilasta ja ... -
Maahanmuuttajataustaisten oppilaiden inklusiivinen valmistava opetus
Pasula, Sari (2019)Pro gradu -tutkielmassa tarkestellaan maahanmuuttajataustaisten oppilaiden inklusiivista valmistavaa opetusta. Teoriataustassa on koottu yleistä tietoa inklusiivisesta kasvatuksesta ja opetuksesta sekä monikulttuurisesta ... -
Joukkueurheilu maahanmuuttajien kotoutumisen tukena : kirjallisuuteen perustuva tutkielma
Pöyry, Sanna-Mari (2020)Kirjallisuuteen perustuvan tutkielman tarkoituksena on tarkastella, millaisia vaikutuksia joukkueurheilun harrastamisella on maahanmuuttajien kotoutumiseen, ja millä ehdoin vaikutukset toteutuvat. Tutkielmassa etsitään ... -
Toisen polven kulttuurinen tausta kuulumisen lähteenä
Mustonen, Susanna (2022)Tutkimuksen tavoitteena oli lisätä tietoa toisen polven kulttuurisesta taustasta kuulumisen lähteenä erityisesti lapsuuden perheen kontekstissa. Aiemman tutkimuksen perusteella kulttuurisen taustan merkitys kuulumisen ja ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.