Maahanmuuttajataustaisten oppilaiden inklusiivinen valmistava opetus
Authors
Date
2019Copyright
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Pro gradu -tutkielmassa tarkestellaan maahanmuuttajataustaisten oppilaiden inklusiivista valmistavaa opetusta. Teoriataustassa on koottu yleistä tietoa inklusiivisesta kasvatuksesta ja opetuksesta sekä monikulttuurisesta koulusta. Aineisto on kerätty kuuden teemahaastattelun avulla ja ainaisto on analysoitu ainestolähtöisesti sisällönanalyysilla. Tutkimuksen tuloksissa on selkeästi yksi merkittävä löydös: inklusiivisen valmistavan opetuksen merkittävä rooli maahanmuuttajaoppilaiden ja näiden perheiden integroitumisessa suomalaiseen yhteiskuntaan.
Keywords
Metadata
Show full item recordCollections
- Pro gradu -tutkielmat [29124]
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Huoltajien näkökulma maahanmuuttajataustaisten oppilaiden oman äidinkielen opetukseen
Rönkkö, Janika (2014) -
Opettajien kokemuksia maahanmuuttajataustaisten oppilaiden kokonaisvaltaisesta tukemisesta
Ranta, Susanna (2015)Maahanmuuttajataustaisten oppilaiden määrä suomalaisissa kouluissa kasvaa jatkuvasti. Oppimistuloksissa on jo havaittavissa eroja ensimmäisen ja toisen sukupolven maahanmuuttajien sekä muiden oppilaiden välillä. Yksi selitys ... -
Opettajien kokemuksia valmistavan luokan opettamisesta
Panula, Tuuli; Parviainen, Aino (2016)Maahanmuuttajataustaisten oppilaiden määrä suomalaisissa kouluissa on jatkuvassa kasvussa. Perusopetukseen valmistava opetus on tärkeä askel maahanmuuttajataustaisen lapsen koulupolun alussa, sillä sen tarkoituksena on antaa ... -
Kielellisiä taitoja ja koulunkäyntivalmiuksia : valmistavan opetuksen ja oman äidinkielen opetuksen tila ja vaikuttavuus -arviointi
Venäläinen, Salla; Laimi, Tanja; Seppälä, Saana; Vuojus, Taneli; Viitala, Mikko; Ahlholm, Maria; Latomaa, Sirkku; Mård-Miettinen, Karita; Nirkkonen, Markku; Huhtanen, Mari; Metsämuuronen, Jari (Kansallinen koulutuksen arviointikeskus, 2022)Tässä raportissa tarkastellaan Kansallisen koulutuksen arviointikeskuksen (Karvin) toteuttaman kansallisen arvioinnin tuloksia perusopetukseen valmistavan opetuksen ja oppilaan oman äidinkielen opetuksen tilasta ja ...