Sami Kalaja & Teppo Kalaja: Kehonhallinta - liikuntataitojen oppiminen ja harjoittelu
Huhtiniemi, M. (2022). Sami Kalaja & Teppo Kalaja: Kehonhallinta - liikuntataitojen oppiminen ja harjoittelu. Liito : Liikunnan ja terveystiedon opettaja, 2022(2), 34-35.
Julkaistu sarjassa
Liito : Liikunnan ja terveystiedon opettajaTekijät
Päivämäärä
2022Tekijänoikeudet
© 2022 Liikunnan ja Terveystiedon Opettajat
Liikuntatieteiden tohtorit, veljekset Sami ja Teppo Kalaja ovat liikunnan, urheilun, valmentamisen ja opettamisen jättiläisiä. Heidän yhteensä 80 vuoden kokemuksensa kehonhallinnan oppimisesta ja opettamisesta on nyt tiivistetty käsillä olevaan kokoomateokseen. Teos paikkaa merkittävän aukon suomalaisessa liikunta-alan kirjallisuudessa, sillä aiemmin kehonhallintaa ja siihen kytkeytyvää liikuntataitojen oppimista, opettamista ja valmentamista on käsitelty hajanaisesti eri oppikirjoissa tai lajioppaissa.
Julkaisija
Liikunnan ja terveystiedon opettajat ryISSN Hae Julkaisufoorumista
2242-0134Asiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/144238395
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Liikuntatieteiden tiedekunta [3164]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Nonlineaari pedagogiikka liikuntataitojen opettamisen viitekehyksenä
Jaakkola, Timo (Liikunnan ja terveystiedon opettajat ry., 2019) -
Kognitiivinen liikuntataitojen oppimisen malli on mielekäs ja positiivinen tapa oppia : opiskelijoiden käsityksiä salibandyn lajitaitojen oppimisesta pelillisesti opetettaessa
Piiroinen, Helena (2018)Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää opiskelijoiden käsityksiä salibandyn lajitaitojen oppimisesta pelillisesti opetettaessa. Tutkimuksessa tarkasteltiin myös opiskelijan omaa näkemystä siitä, kehittyivätkö opiskelijan ... -
Motorisen oppimisen vaikeuden tunnistaminen ja tukeminen kouluympäristössä
Asunta, Piritta (Jyväskylän yliopisto, 2018)Motor learning difficulties, such as the developmental coordination disorder (DCD), imply substantial difficulties in learning new motor skills. The purpose of this study was to develop an observation tool for teachers ... -
Onko koettu motorinen pätevyys todellisia liikuntataitoja tärkeämpää?
Laukkanen, Arto (Liikuntatieteellinen seura, 2021) -
Book review: Kalaja, P., F. Barcelos, A. M., Aro, M., & Ruohotie-Lyhty, M. (2016). Beliefs, Agency and Identity in Foreign Language Learning and Teaching.
Pappa, Sotiria (Centre for Applied Language Studies, University of Jyväskylä, 2016)This publication is comprised of seven empirical studies on beliefs, agency and identity as a response to the need for contextual, longitudinal and interconnected studies in foreign language learning and teaching. The ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.