Book review: Kalaja, P., F. Barcelos, A. M., Aro, M., & Ruohotie-Lyhty, M. (2016). Beliefs, Agency and Identity in Foreign Language Learning and Teaching.
Pappa, S. (2016). Book review: Kalaja, P., F. Barcelos, A. M., Aro, M., & Ruohotie-Lyhty, M. (2016). Beliefs, Agency and Identity in Foreign Language Learning and Teaching.. Apples : Journal of Applied Language Studies, 10(1), 47-50. http://apples.jyu.fi/ArticleFile/download/701
Julkaistu sarjassa
Apples : Journal of Applied Language StudiesTekijät
Päivämäärä
2016Tekijänoikeudet
© The Author(s). Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea
ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö
kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty. This publication is copyrighted. You may download, display and
print it for Your own personal use. Commercial use is
prohibited.
This publication is comprised of seven empirical studies on beliefs, agency and identity as a response to the need for contextual, longitudinal and interconnected studies in foreign language learning and teaching. The underpinning argument of the book is that our beliefs about foreign language learning inform our actions, while both beliefs and actions affect our sense of self, our identity. This holds true for students and their learning as much as for teachers and their teaching. Building on former studies within contextual approaches, beliefs, agency and identity are presented as interconnected phenomena. As such, they are addressed by various theoretical starting points and data of longitudinal nature, ranging from 3 to 15 years. The emic (insider) perspective taken to examine the subjective experiences of participants is complemented by the qualitative and interpretative approach to data collection and analysis. The book primarily aims at a deeper understanding of the role of beliefs in foreign language learning. Secondly, it aims at learning about the beliefs held by specific groups of Finnish and Brazilian individuals involved in teaching and learning foreign languages. After two introductory chapters, the book is structured in storyline fashion, transitioning from young learners (Part I, two studies) to student teachers (Part II, three studies) to in-service teachers (Part III, two studies). A critical evaluation of the reported studies and the overall contributions of the book are discussed in the concluding chapter.
...
Julkaisija
University of Jyväskylä Centre for Applied Language StudiesISSN Hae Julkaisufoorumista
1457-9863Asiasanat
Alkuperäislähde
http://apples.jyu.fi/ArticleFile/download/701Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/26119118
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Finnish 2nd graders' beliefs about the English language and learning English
Smedberg, Johanna (2023)Suomen hallitus linjasi vuonna 2018, että ensimmäisen vieraan kielen tai toisen kotimaisen kielen opiskelu aloitetaan kaikissa Suomen peruskouluissa jo ensimmäisellä luokalla vuoden 2020 alusta lähtien. Ennen vuotta 2020 ... -
"Luin oppikirjoja ja kirjaimellisesti pänttäsin asioita" : vieraiden kielten opettajaopiskelijat kielen oppimista ja opettamista pohtimassa
Alanen, Riikka; Kajander, Kati; Nyman, Tarja (Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry, 2013)Portfolios have been used for a number of years in language teacher education to support and nurture pre-service teachers’ reflective thinking. Combined with the European Language Portfolio (ELP), portfolio provides a ... -
Exploring language learning beliefs of foreign language teacher students
Holopainen, Emmi (2019)Tämä tutkimus keskittyi selvittämään, millaisia uskomuksia eräässä suomalaisessa yliopistossa opiskelevilla vieraiden kielten pääaineopettajaopiskelijoilla on kielten oppimisesta. Sen tavoitteena oli lisätä tietoisuutta ... -
Sami Kalaja & Teppo Kalaja: Kehonhallinta - liikuntataitojen oppiminen ja harjoittelu
Huhtiniemi, Mikko (Liikunnan ja terveystiedon opettajat ry, 2022)Liikuntatieteiden tohtorit, veljekset Sami ja Teppo Kalaja ovat liikunnan, urheilun, valmentamisen ja opettamisen jättiläisiä. Heidän yhteensä 80 vuoden kokemuksensa kehonhallinnan oppimisesta ja opettamisesta on nyt ... -
Interview with prof. Dr. Paula Kalaja
Kalaja, Paula; Melo-Pfeifer, Sílvia; Ruano, Bruna Pupatto; Calvo Del Olmo, Francisco; Friedrich, Tatyana (Department of Modern Foreign Languages (DELEM); Universidade Federal do Paraná, 2021)Paula Kalaja, Professor Emerita (University of Jyväskylä, Finland), is one of the pioneers in the use of visual methods in Applied Language Studies, having inspired a range of graduates, post-graduates, and researchers ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.