'Sí, yo soy de Puerto Rico' : A Teacher's Story of Teaching Spanish through and beyond her Latina Identity
Ennser-Kananen, J., & Quiñones-Oramas, L. M. (2022). 'Sí, yo soy de Puerto Rico' : A Teacher's Story of Teaching Spanish through and beyond her Latina Identity. In B. Wassell, & C. Glynn (Eds.), Transforming World Language Teaching and Teacher Education for Equity and Justice : Pushing Boundaries in US Contexts (pp. 103-119). Multilingual Matters. https://doi.org/10.21832/9781788926522-009
Päivämäärä
2022Tekijänoikeudet
© 2022 Beth Wassell, Cassandra Glynn and the authors of individual chapters
Julkaisija
Multilingual MattersEmojulkaisun ISBN
978-1-78892-651-5Kuuluu julkaisuun
Transforming World Language Teaching and Teacher Education for Equity and Justice : Pushing Boundaries in US ContextsAsiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/164725295
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Comparing language teachers’ views on learning and teaching pronunciation of English and Spanish as a foreign language in Finland
Ruotsalainen, Janne (2024)Suullinen kielitaito on avainasemassa modernissa kielenopetuksessa. Tämä asettaa uudenlaisia tarpeita ääntämisen opetukselle. Myös ymmärrettävyys tavoitteena luo uusia haasteita ääntämisen opettamiselle perinteisen ... -
Peer interaction, mediation, and a view of teachers as creators of learner L2 development
Poehner, Matthew E.; Leontjev, Dmitri (Wiley-Blackwell, 2023)SLA researchers in a variety of theoretical traditions have argued that interaction is essential to supporting learner L2 (second/foreign language) development. While L2 research informed by sociocultural theory has generally ... -
Future Teachers’ Attitudes on Language Use: Perceived Linguistic Identities of English Teacher students
Talsi, Iiro (2022)Tämän tutkimuksen tavoitteena on hahmottaa, millaisina englannin kielen opettajaksi opiskelevat opiskelijat näkevät omat kielelliset identiteettinsä, sekä miten he kokevat kielenopetuksen vaikuttaneen heidän kielellisen ... -
Tracing language teacher professional development through Perezhivanie : an argument for praxis
Clegg-Sasaki, Rebecca; Leontjev, Dmitri; de Boer, Mark (Routledge, 2024)In this paper, we build an argument for studying and promoting teacher development in dialectical teacher-researcher partnership, praxis, which is informed by perezhivanie, a dialectical unity of emotion and intellect . ... -
From the past to the future : self-concepts of English language teachers from Finland and Korea
Park, Noelle (Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys, 2015)This article explores 1) how two English language teachers from Finland and Korea develop their self-concept as English learners throughout their English learning trajectory, and 2) the positive motivational effects of ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.