'Sí, yo soy de Puerto Rico' : A Teacher's Story of Teaching Spanish through and beyond her Latina Identity
Ennser-Kananen, J., & Quiñones-Oramas, L. M. (2022). 'Sí, yo soy de Puerto Rico' : A Teacher's Story of Teaching Spanish through and beyond her Latina Identity. In B. Wassell, & C. Glynn (Eds.), Transforming World Language Teaching and Teacher Education for Equity and Justice : Pushing Boundaries in US Contexts (pp. 103-119). Multilingual Matters. https://doi.org/10.21832/9781788926522-009
Päivämäärä
2022Tekijänoikeudet
© 2022 Beth Wassell, Cassandra Glynn and the authors of individual chapters
Julkaisija
Multilingual MattersEmojulkaisun ISBN
978-1-78892-651-5Kuuluu julkaisuun
Transforming World Language Teaching and Teacher Education for Equity and Justice : Pushing Boundaries in US ContextsAsiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/164725295
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Peer interaction, mediation, and a view of teachers as creators of learner L2 development
Poehner, Matthew E.; Leontjev, Dmitri (Wiley-Blackwell, 2023)SLA researchers in a variety of theoretical traditions have argued that interaction is essential to supporting learner L2 (second/foreign language) development. While L2 research informed by sociocultural theory has generally ... -
Future Teachers’ Attitudes on Language Use: Perceived Linguistic Identities of English Teacher students
Talsi, Iiro (2022)Tämän tutkimuksen tavoitteena on hahmottaa, millaisina englannin kielen opettajaksi opiskelevat opiskelijat näkevät omat kielelliset identiteettinsä, sekä miten he kokevat kielenopetuksen vaikuttaneen heidän kielellisen ... -
From the past to the future : self-concepts of English language teachers from Finland and Korea
Park, Noelle (Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys, 2015)This article explores 1) how two English language teachers from Finland and Korea develop their self-concept as English learners throughout their English learning trajectory, and 2) the positive motivational effects of ... -
Student teachers and their identity construction and awareness of multilingualism : re-visiting three studies
Kalaja, Paula (Sociedad Española de Didáctica de la Lengua y la Literatura, 2019)This article re-visits three studies that originally focused on beliefs about second language (L2) learning and teaching held by student teachers. The studies have been conducted in the same educational context (that is, ... -
"Silloin suomea ku ei oo sanoja saameksi" : saamelaisten nuorten ja aikuisten käsityksiä kielestä ja identiteetistä
Viljaharju, Reetta (2023)Kandidaatintutkielma käsittelee saamelaisten nuorten ja aikuisten käsityksiä kielestä ja identiteetistä. Tutkimuksen tarkoituksena on selvittää, millaisena saamelaiset nuoret ja aikuiset kokevat oman kieli-identiteettinsä. ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.