Young video game players’ self-identified toxic gaming behaviour : An interview study
Ruotsalainen, M., & Meriläinen, M. (2023). Young video game players’ self-identified toxic gaming behaviour : An interview study. Eludamos, 14(1), 147-173. https://doi.org/10.7557/23.7270
Published in
EludamosDate
2023Copyright
© 2023 the Authors
In this study we analyze negative behaviour in the context of digital gaming through interviews of players (N=12) aged 16–27 who self-reported as having behaved in a manner they acknowledged as toxic. Through thematic analysis of the interviews, we highlight three central themes: Games as affective spaces; affordances and norms facilitating negative behaviours; and players’ navigation of negative behaviours. Our study demonstrates the situational and affective nature of negative behaviour and offers solutions for reducing it in gaming.
Publisher
Septentrio Academic PublishingISSN Search the Publication Forum
1866-6124Keywords
Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/197227014
Metadata
Show full item recordCollections
Related funder(s)
Research Council of FinlandFunding program(s)
Centre of Excellence, AoFAdditional information about funding
The study was funded by the City of Helsinki Youth Services project Non-toxic –non-discriminatory gaming culture and the Academy of Finland project Center of Excellence in Game Culture Studies (CoE-GameCult, grants 353265 and 353267). The authors would like to thank Sonja Ahtiainen and Essi Taino for their comments, Assembly for allowing us to conduct our research at the event, and the two anonymous reviewers for their feedback. ...License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Sosiaalinen kompetenssi yksin videopelejä pelaavilla kuudesluokkalaisilla
Huovinen, Maria-Helena (2023)Tämän tutkimuksen tavoitteena oli kartoittaa yksin videopelejä pelaavien nuorten pelaamisen aktiivisuutta sekä sen yhteyttä heidän sosiaalisen kompetenssin eri taitoihin. Pelaamisen aktiivisuudeltaan eroavia ryhmiä verrattiin ... -
Videopelien väkivaltaisuus ja sen vaikutukset
Oksanen, Niko (2022)Tämä kandidaatintutkielma pyrkii selvittämään väkivaltaisten videopelien negatiivisia vaikutuksia pelaajaan. Aihetta on tutkittu paljon, mutta yksimielisyyttä siitä ei tutkijoiden keskuudessa ole saavutettu. Tässä tutkielmassa ... -
Tietokonepelit ja niiden pelaaminen
Salokoski, Tarja (Jyväskylän yliopisto, 2005)Pelien ikäsuositukset eivät suojaa lapsia pelien väkivallalta. Väkivalta itsessään ei tee kuitenkaan pelistä lasten ja nuorten suosikkia. Riskipelaaminen eli väkivaltaisten pelien suosiminen ja/tai pelien suurkulutus oli ... -
Evaluating the Key Factors Affecting Hedonic Motivations of Online Video Game Players
Das, Doarka; Shaikh, Aijaz A. (International Consortium for Electronic Business, 2023)Online gaming has established itself as the dominant force in entertainment and social engagement, attracting millions of online gamers worldwide. This study aimed to evaluate the key factors that determine online gamers’ ... -
The unknown player : accommodation behaviour in real-time strategy gaming communities
Müller-Braune, Frederic (2018)Playing computer games is a hobby shared by many people of different national and cultural backgrounds worldwide. Therefore, it fits well as a testing ground for intercultural communication theory. This qualitative study ...