Hakukoneoptimointi pienyrityksille
Tekijät
Päivämäärä
2023Tekijänoikeudet
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Internetin käytöstä on tullut ihmisille arkipäivää, ja tämä on johtanut yli miljardin verkkosivuston syntymiseen. Automaattisesti toimivat hakukoneet luotiin, jotta käyttäjät voivat löytää verkkosivustoja tietämättä niiden tarkkaa URL-osoitetta. Näiden hakukoneiden tulossivuilla on suuri vaikutus verkkosivustojen kävijämäärään, sillä ensimmäiset kolme vaihtoehtoa saavat yli puolet klikkauksista. Tästä syntyi hakukoneoptimointi, jonka tarkoitus on tutkia hakukoneiden algoritmeja ja löytää keinoja, joilla verkkosivuston sijoitusta tulossivulla saadaan parannettua. Tässä kanditutkielmassa etsitään ratkaisuja pienyritysten hakukoneoptimointiin. Tarkoitus on löytää keinoja toteuttaa hakukoneoptimointia pienyrityksissä ilman suurta rahallista investointia. Tutkielma on suoritettu kirjallisuuskatsauksena, ja lähteitä on etsitty Google Scholar:in ja JYKDOK:in kautta. Tutkielman tuloksena pienyrityksille löytyi kolme hakukoneoptimoinnin tekniikkaa, joita voidaan toteuttaa ilman ulkoista apua. Avainsanat voidaan valita tutkimalla Googlen KeywordPlanner:in kautta ja niitä voidaan hyödyntää verkkosivuston sisällössä. Avainsanat ovat edelleen tärkeässä roolissa, sillä ne toimivat muun hakukoneoptimoinnin pohjana. Ulkoinen linkitys on hidas prosessi, mutta pitkällä aikavälillä sillä saadaan hyviä tuloksia aikaan. Myös sosiaalista mediaa voidaan hyödyntää ulkoisen linkityk-sen tukena luomalla kohdennettuja kampanjoita.
...
Using the internet has become part of the everyday life, and this has led to the creation of over a billion websites. Automatically operating search engines were created so that users can find websites without knowing their specific URL address. The search engine results pages have a huge impact on the num-ber of visitors websites get because the first three options get more than half of the clicks. This created the need for search engine optimization, the purpose of which is to study search engine algorithms and find ways to improve a web-site’s ranking on the results page. In this bachelor’s thesis, solutions are sought for search engine optimization for small businesses. The purpose is to find methods to conduct search engine optimization in small businesses without a significant financial investment. This thesis is a literature review, and sources were sought through Google Scholar and JYKDOK. As a result of the thesis, three search engine optimization techniques for small businesses were found, which can be implemented without external operators. Keywords can be se-lected by researching through Google’s KeywordPlanner and they can be used in a website’s content. Keywords still hold an important role because they are the bedrock of search engine optimization. External linking is a slow process, but in the long run, it will yield good results. Social media can also be used as part of external linking by creating targeted campaigns.
...
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5334]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Review of search engine optimization techniques
Himmanen, Joonas (2022)Tämän tutkielman tarkoitus on saada ymmärrystä hakukoneoptimointiin ja sen eri tekniikkoihin. Koska on hyvin tärkeää tärkeää olla korkealla hakukoneiden kuten Googlen hakutuloksissa, nettisivut hyödyntävät erilaisia ... -
Nuxt.js-kirjastolla toteutetun verkkosivuston nopeus ja hakukoneoptimointi
Vitikainen, Tuomo (2022)Tässä tutkielmassa tutkittiin single-page application -arkkitehtuurilla luodun sivuston suorituskyvyn kahta osa-aluetta: nopeutta ja teknistä hakukoneoptimointia. Valitut kaksi osa-aluetta ovat tärkeitä, sillä niillä on ... -
Hakukoneoptimointi pk-yritysten markkinoinnin tehostamisessa
Koskimäki, Markus (2020)Hakukoneoptimointi kasvattaa jopa 110% verkkosivujen vierailijamäärää. Ha-kukoneoptimoinnin tekeminen yrityksen verkkosivuille on nykyään erittäin tärkeää, sillä sen avulla saa lisää potentiaalisia asiakkaita ... -
Hakukoneoptimoinnin käyttöönotto ja omaksuminen pienissä ja keskisuurissa yrityksissä
Karvinen, Tommi (2018)Nykypäivänä yrityksien on välttämätöntä toteuttaa markkinointiaan internetissä sen suuren kasvun vuoksi. Yksi tapa tavoitella näkyvyyttä internetissä yritykselle on hakukoneoptimointi, jolla pyritään kasvattamaan yrityksen ... -
Hakukoneoptimoinnin hyödyt uusasiakashankinnassa
Immonen, Sauli (2020)Hakukoneoptimointi yritysten verkkosivuilla on noussut 2000-luvulla yhdeksi keskeisimmistä keinoista saavuttaa näkyvyyttä digitaalisen markkinoinnin kentällä uusasiakashankinnassa. Aihetta on tutkittu suhteellisen vähän, ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.