University of Jyväskylä | JYX Digital Repository

  • English  | Give feedback |
    • suomi
    • English
 
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  • JYX
  • Opinnäytteet
  • Kandidaatintutkielmat
  • View Item
JYX > Opinnäytteet > Kandidaatintutkielmat > View Item

Hakukoneoptimoinnin hyödyt uusasiakashankinnassa

Icon
659.5 Kb

Authors
Immonen, Sauli
Date
2020
Discipline
TietojärjestelmätiedeInformation Systems Science
Access restrictions
The author has not given permission to make the work publicly available electronically. Therefore the material can be read only at the archival workstation at Jyväskylä University Library (https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities).
You can request a copy of this thesis here
Copyright
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.

 
Hakukoneoptimointi yritysten verkkosivuilla on noussut 2000-luvulla yhdeksi keskeisimmistä keinoista saavuttaa näkyvyyttä digitaalisen markkinoinnin kentällä uusasiakashankinnassa. Aihetta on tutkittu suhteellisen vähän, vaikka hakukoneiden synnyttämä ala on paisunut miljardien arvoiseksi liiketoiminnaksi ja konkreettiset hyödyt uusasiakashankinnan perspektiivistä ovat olleet laajalti tiedossa. Google-hakukone omaa markkinoilla dominoivan aseman ja siksi ha- kukoneoptimoinnin toimet sijoitetaan juuri tämän hakukoneen piiriin. Tässä tutkielmassa kartoitetaan Googlen hakukoneen toiminta ja käydään läpi mahdollisimman kattavasti yrityksen verkkosivulla tehtävät toimet, jotka vaikutta- vat sivun sijoitukseen hakutuloksissa. Hakukoneoptimointi liitetään uusasiakashankinnan kontekstiin ja lopuksi tutkielmassa nostetaan esiin konkreettiset höydyt, mitä yritys voi hyvin tehdyllä hakukoneoptimoinnilla saavuttaa uusasiakashankinnassaan. Hakukoneoptimoinnin suurin hyöty uusasiakashankinnassa on kävijäliikenteen kasvattaminen yritysten sivuilla. Kasvaneen kävijäliikenteen hyödyt näkyvät positiivisesi markkinaosuuden, bränditietoisuuden ja uusien asiakkaiden ostotaipumuksen kasvussa. Tämän lisäksi havaittuja etuja olivat muun muassa kustannustehokkuus, vierailijoiden laatu prospektoinnin näkökulmasta ja helppo tulosten mittaaminen. Tutkimus toteutettiin kirjallisuuskatsauksena. ...
 
Search Engine optimization has been one of the most crucial way to reach visibility in the field of digital marketing in 21st. century especially in acquisition of new customers. There are only few researches made from this topic, even though at the same time business in search engine markets has expanded to a billion-dollar industry. Also, the concrete benefits of the search engine optimization in acquisition of new customers have been well known. Google has dom- inant position in search engine markets and that is the reason why almost all optimization tasks are made for this search engine. This thesis goes through the technology of a Google’s search engine and tells inclusive tasks that corporate should do for successful search engine optimization in the field of acquisition of new customers. Thesis also summarizes the benefits of search engine optimization. Increased traffic on website is the biggest benefit in search engine optimization. Other benefits are cost-effectivity, quality of arriving customers and easy measurement of results. This thesis was produced as a literature review. ...
 
Keywords
uusasiakashankinta hakukonemainonta Whitehat-hakukoneoptimointi Blackhat-hakukoneoptimointi mainonta hakuohjelmat Google WWW-sivut hakukoneoptimointi tiedonhaku
URI

http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202006184265

Metadata
Show full item record
Collections
  • Kandidaatintutkielmat [4767]

Related items

Showing items with similar title or keywords.

  • Review of search engine optimization techniques 

    Himmanen, Joonas (2022)
    Tämän tutkielman tarkoitus on saada ymmärrystä hakukoneoptimointiin ja sen eri tekniikkoihin. Koska on hyvin tärkeää tärkeää olla korkealla hakukoneiden kuten Googlen hakutuloksissa, nettisivut hyödyntävät erilaisia ...
  • Ulkoisen linkityksen vaikutus verkkotunnuksen hakukonesijoitukseen Googlessa 

    Ranta, Niilo (2021)
    Ulkoinen linkitys on ulkoisen hakukoneoptimoinnin osa-alue, jolla on vaikutusta verkkotunnuksen menestykseen Googlen hakutuloksissa. Hakukoneoptimointi eli SEO jaetaan tyypillisesti sisäiseen ja ulkoiseen optimointiin, ...
  • Hakukoneoptimointitekniikat 

    Rastas, Juuso (2020)
    Tässä kandidaatintutkielmassa tutkitaan hakukoneoptimointia ja siihen liittyviä optimointitekniikoita. Aihe on nykyaikana tärkeä, sillä ihmiset käyttävät usein hakukoneita etsiessään tietoa internetistä. Täten on tärkeää, ...
  • Verkkosivujen sisäisen hakukoneoptimoinnin keinot 

    Paananen, Satu (2022)
    Tämän kandidaatintutkielman tavoitteena on tutkia sisäisen hakukoneoptimoinnin toteutuskeinoja verkkosivuilla. Nykyaikana valtaosa verkkoliikenteestä tapahtuu hakukoneiden kautta, ja eri verkkosivut voivat kilpailla ...
  • Hakukonemarkkinoinnin hyödyt suuryrityksille 

    Pyylöniemi, Joonas (2021)
    Hakukonemarkkinointi on kehittynyt valtavasti internetin käytön yleistymisen myötä, ja nykypäivänä se on yksi digitaalisen markkinoinnin tärkeimmistä osa-alueista. Hakukoneet ovat osana lähes jokaisen arkipäivää, joten sen ...
  • Browse materials
  • Browse materials
  • Articles
  • Conferences and seminars
  • Electronic books
  • Historical maps
  • Journals
  • Tunes and musical notes
  • Photographs
  • Presentations and posters
  • Publication series
  • Research reports
  • Research data
  • Study materials
  • Theses

Browse

All of JYXCollection listBy Issue DateAuthorsSubjectsPublished inDepartmentDiscipline

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
  • How to publish in JYX?
  • Self-archiving
  • Publish Your Thesis Online
  • Publishing Your Dissertation
  • Publication services

Open Science at the JYU
 
Data Protection Description

Accessibility Statement

Unless otherwise specified, publicly available JYX metadata (excluding abstracts) may be freely reused under the CC0 waiver.
Open Science Centre