Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorKokko, Tuomas
dc.contributor.authorSalonen, Leevi
dc.date.accessioned2023-12-20T09:45:26Z
dc.date.available2023-12-20T09:45:26Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/92420
dc.description.abstractInternetin käytöstä on tullut ihmisille arkipäivää, ja tämä on johtanut yli miljardin verkkosivuston syntymiseen. Automaattisesti toimivat hakukoneet luotiin, jotta käyttäjät voivat löytää verkkosivustoja tietämättä niiden tarkkaa URL-osoitetta. Näiden hakukoneiden tulossivuilla on suuri vaikutus verkkosivustojen kävijämäärään, sillä ensimmäiset kolme vaihtoehtoa saavat yli puolet klikkauksista. Tästä syntyi hakukoneoptimointi, jonka tarkoitus on tutkia hakukoneiden algoritmeja ja löytää keinoja, joilla verkkosivuston sijoitusta tulossivulla saadaan parannettua. Tässä kanditutkielmassa etsitään ratkaisuja pienyritysten hakukoneoptimointiin. Tarkoitus on löytää keinoja toteuttaa hakukoneoptimointia pienyrityksissä ilman suurta rahallista investointia. Tutkielma on suoritettu kirjallisuuskatsauksena, ja lähteitä on etsitty Google Scholar:in ja JYKDOK:in kautta. Tutkielman tuloksena pienyrityksille löytyi kolme hakukoneoptimoinnin tekniikkaa, joita voidaan toteuttaa ilman ulkoista apua. Avainsanat voidaan valita tutkimalla Googlen KeywordPlanner:in kautta ja niitä voidaan hyödyntää verkkosivuston sisällössä. Avainsanat ovat edelleen tärkeässä roolissa, sillä ne toimivat muun hakukoneoptimoinnin pohjana. Ulkoinen linkitys on hidas prosessi, mutta pitkällä aikavälillä sillä saadaan hyviä tuloksia aikaan. Myös sosiaalista mediaa voidaan hyödyntää ulkoisen linkityk-sen tukena luomalla kohdennettuja kampanjoita.fi
dc.description.abstractUsing the internet has become part of the everyday life, and this has led to the creation of over a billion websites. Automatically operating search engines were created so that users can find websites without knowing their specific URL address. The search engine results pages have a huge impact on the num-ber of visitors websites get because the first three options get more than half of the clicks. This created the need for search engine optimization, the purpose of which is to study search engine algorithms and find ways to improve a web-site’s ranking on the results page. In this bachelor’s thesis, solutions are sought for search engine optimization for small businesses. The purpose is to find methods to conduct search engine optimization in small businesses without a significant financial investment. This thesis is a literature review, and sources were sought through Google Scholar and JYKDOK. As a result of the thesis, three search engine optimization techniques for small businesses were found, which can be implemented without external operators. Keywords can be se-lected by researching through Google’s KeywordPlanner and they can be used in a website’s content. Keywords still hold an important role because they are the bedrock of search engine optimization. External linking is a slow process, but in the long run, it will yield good results. Social media can also be used as part of external linking by creating targeted campaigns.en
dc.format.extent24
dc.language.isofi
dc.titleHakukoneoptimointi pienyrityksille
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202312208414
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.type.ontasotKandidaatintyöfi
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineTietojärjestelmätiedefi
dc.contributor.oppiaineInformation Systems Scienceen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.contributor.oppiainekoodi601
dc.subject.ysohakukoneoptimointi
dc.subject.ysoyritykset
dc.subject.ysoGoogle
dc.subject.ysoverkkosivustot


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot