Tietokonepelit
Authors
Date
1983Access restrictions
This material has a restricted access due to copyright reasons. It can be read at the workstation at Jyväskylä University Library reserved for the use of archival materials: https://kirjasto.jyu.fi/collections/archival-workstation.
Copyright
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Mitä eroa on ihmisellä ja tietokoneella? : laajennettu tulkinta Hubert L. Dreyfusin argumentista
Raasakka, Maija (2023)Tutkielman tarkoituksena on tarkastella ihmisen ja tietokoneen yhtäläisyyttä ja eroa jäsentävää argumentaatiota, sekä erityisesti informaation roolia tässä argumentaatiossa. Tarkastelu perustuu Hubert. L. Dreyfusin esittämään ... -
Hyvä tekoäly reaaliaikaisissa strategiapeleissä
Tamminen, Aleksi (2018)Vaikka reaaliaikaiset strategiapelit ovat olleet olemassa jo pitkän ajan ei niiden tekoälyssä ole saavutettu tilaa mihin voisimme olla kunnolla tyytyväisiä. Tämän kanditutkielman tavoitteena on tutkia, miten voitaisiin ... -
Long short-term memory ja pelit tekoälytutkimuksessa
Tuomikoski, Joonas (2020)Tekoälytutkimus pelien avulla on viime vuosina saanut suurta huomiota monien eri toteutusten saavutettua yli-inhimillisen tai ihmisenkaltaisen taitotason. Tässä tutkielmassa tutustutaan yhteen toteutuksissa olleeseen ... -
Huijareiden havaitseminen moninpelivideopeleissä tekoälyn avulla
Liimatta, Teemu (2023)Videopelihuijaaminen on yleinen ongelma, joka vaikuttaa ennen kaikkea pelaajien ja peliteollisuuden intresseihin. Huijaaminen voi ilmetä monin tavoin ja aiheuttaa pelien epätasapainoa, turhautumista, peliyhteisöjen hajoamista ... -
Koneoppimisen hyödyntäminen videopeleissä
Saarimaa, Jose (2021)Tässä kandidaattitutkielmassa käsitellään koneoppimisen hyödyntämistä videopeleissä kirjallisuuskatsauksen muodossa. Ensiksi perehdytään siihen, millainen ympäristö pelit ovat koneoppimisen soveltamiselle ja erityisesti ...