Juu vai ei digiteknologialle? : pandemia haastaa opettajia ja tutkijoita muuttamaan kysymyksiä teknologiatuetusta oppimisesta
Lämsä, J. (2021). Juu vai ei digiteknologialle? : pandemia haastaa opettajia ja tutkijoita muuttamaan kysymyksiä teknologiatuetusta oppimisesta. Kasvatus, 52(1), 126-130. https://journal.fi/kasvatus/article/view/107975
Julkaistu sarjassa
KasvatusTekijät
Päivämäärä
2021Tekijänoikeudet
© 2021 Suomen kasvatustieteellinen seura
Koronaviruspandemian aikana olemme kaikki kehittyneet. Olemme kehittyneet epävarmuuden sietämisessä. Olemme kehittyneet digitaalisen teknologian hyödyntämisessä, kun maito on loppu ja leipäpussissa on vain murut jäljellä. Ja ennen kaikkea olemme kehittyneet käsien pesussa. Kehittymistä edeltää usein kehittäminen. Käsittelenkin puheenvuorossani kehittämistä, sillä myös väitöskirjani (Lämsä 2020) otsikon ensimmäinen sana on ”kehittää” (develop). Kuvaan, miten ja miksi kehitin väitöskirjassani opetusta ja miksi samalla kehitin oppimisen tutkimusta. Sivuan myös käsien pesua.
Julkaisija
Suomen kasvatustieteellinen seuraISSN Hae Julkaisufoorumista
0022-927XAsiasanat
Alkuperäislähde
https://journal.fi/kasvatus/article/view/107975Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/86996251
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Collaborative screen capture video based learning in information systems science
Makkonen, Pekka (University of Jyväskylä, 2014) -
Oodi Zoomille? Mietteitä pandemia-ajan etäopetuksesta
Yoken, Hannah Kaarina (Historian ja etnologian laitos, Jyväskylän yliopisto, 2022) -
The systemic cognition of e-learning success in internationally operating organizations
Hilgarth, Bernd (University of Jyväskylä, 2011) -
Verkkoavusteinen opiskelu yliopiston musiikkikasvatuksen opiskelukulttuurissa
Salavuo, Miikka (Jyväskylän yliopisto, 2005)Salavuo tutki väitöskirjassaan verkkoavusteisen opetuksen ja käytössä olevan teknisen infrastruktuurin soveltumista yliopiston musiikkikasvatuksen opetukseen ja opiskelukulttuuriin. Hän selvitti verkkoympäristön ja ... -
In search for the conceptual origin of university students' community in a confluence of on- and offline learning environments ethnographies in technology-rich, multi-sited fields of study
Pöysä, Johanna (University of Jyväskylä, 2007)Contemporary society requires its citizens to develop capacities to resituate their activities in collective unities and to successfully communicate their actions within these multiple local and global communities. Also ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.