Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorRossi, Tuomo
dc.contributor.authorJylhä, Patrik
dc.date.accessioned2023-05-22T10:55:06Z
dc.date.available2023-05-22T10:55:06Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/87074
dc.description.abstractNykypäivänä 3D-grafiikkaa käytetään lukuisissa käyttökohteissa, useilla eri käyttöjärjestelmillä ja sitäkin moninaisimmilla laitteilla. Tästä laitteiden ja ohjelmistojen kirjosta johtuen useimmat kehittäjät päätyvät käyttämään alustariippumatonta grafiikkarajapintaa renderöinnin toteutukseen. Tässä tutkielmassa pyritään selvittämään Vulkanin ja OpenGL-rajapinnan eroja sekä tutkitaan syitä miksi kehittäjä valitsisi Vulkanin modernin renderöijän kehitykseen OpenGL:n sijasta.fi
dc.description.abstractToday, 3D graphics are use in many different applications, on many different operating systems and on many different devices. Because of this variety of devices and software, most developers end up using a cross-platform graphics API for rendering. In this thesis, we try to find out the differences between Vulkan and OpenGL APIs and to investigate the reasons why a developer would choose Vulkan over OpenGL for the development of a modern renderer.en
dc.format.extent23
dc.language.isofi
dc.subject.otherVulkan
dc.subject.otherOpenGL
dc.subject.otherGPU
dc.subject.otherCPU
dc.subject.othergrafiikkaliukuhihna
dc.subject.otherrenderöinti
dc.subject.otheralustariippumaton kehitys
dc.title3D-Renderöinti Vulkan-rajapinnalla
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202305223148
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.type.ontasotKandidaatintyöfi
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineTietotekniikkafi
dc.contributor.oppiaineMathematical Information Technologyen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.contributor.oppiainekoodi602
dc.subject.ysotietokonegrafiikka
dc.subject.ysosuorituskyky
dc.subject.ysotietotekniikka
dc.subject.ysoohjelmointi


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot