Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorKauppinen, Merja
dc.contributor.authorHakkarainen, Elisa
dc.contributor.authorHentilä, Emmi
dc.date.accessioned2023-05-16T08:51:12Z
dc.date.available2023-05-16T08:51:12Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/86994
dc.description.abstractTutkimuksessa tarkastellaan, mitä merkityksiä luokanopettajat liittävät työtä koskevaan sisällön tuottamiseen Instagramissa. Tarkoituksena oli selvittää minkälaista sosiaalisen median sisältöä sisällöntuottajina toimivat luokanopettajat tuottavat Instagramissa, miksi he tuottavat sisältöä Instagramiin sekä mitä merkityksiä he liittävät Instagramissa tapahtuvaan sisällöntuottamiseen. Tutkimuksessa sisällön tuottaminen liittyy sosiaalisen median, sisällöntuottamisen, ammatillisen identiteetin, ammatillisen oppimisen ja ammatillisen oppimisen yhteisön teemoihin. Ilmiöön liittyvän teorian ja tulosten tarkastelun pohjana toimii Bronfenbrennerin sosioekologinen malli.   Tutkimus toteutettiin laadullisena haastattelututkimuksena sekä havainnointina. Tutkimusaineisto kerättiin haastattelemalla neljää luokanopettajaa, jotka tuottavat työtään koskevaa sisältöä Instagramiin. Lisäksi havainnointiaineisto kerättiin haastatteluaineistoon pohjautuvalla havainnointilomakkeella. Haastattelut toteutettiin teemahaastatteluina, jotka litteroitiin ja analysoitiin aineistolähtöisen ja teoriaohjaavan sisällönanalyysin keinoin. Havainnointiaineisto kerättiin luokanopettajien Instagram-tileiltä haastattelutuloksista saatujen teemojen pohjalta. Tulokset osoittavat sisällöntuottamisen liittyvän vertaistukeen, tavoitteellisuuteen, luokanopettajuuden ja sisällöntuottajuuden erottamiseen, yrittäjyyteen, työnhakuun, oppilaisiin ja huoltajiin liittyviin asioihin sekä ammatillisen identiteetin vahvistumiseen.fi
dc.format.extent84
dc.language.isofi
dc.rightsIn Copyright
dc.titleLuokanopettajat sosiaalisen median sisällöntuottajina Instagramissa
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202305163060
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.contributor.tiedekuntaKasvatustieteiden ja psykologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Education and Psychologyen
dc.contributor.laitosOpettajankoulutuslaitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Teacher Educationen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineLuokanopettajakoulutusfi
dc.contributor.oppiaineTeacher Educationen
dc.rights.copyright© The Author(s)
dc.rights.accesslevelopenAccess
dc.contributor.oppiainekoodi103
dc.subject.ysososiaalinen media
dc.subject.ysoluokanopettajat
dc.subject.ysoopettajat
dc.subject.ysoammatti-identiteetti
dc.subject.ysoInstagram
dc.subject.ysosisältötuotanto
dc.subject.ysoammatillinen kehitys
dc.rights.urlhttps://rightsstatements.org/page/InC/1.0/


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot

In Copyright
Ellei muuten mainita, aineiston lisenssi on In Copyright