dc.contributor.advisor | Höylä, Helena | |
dc.contributor.author | Hyvätti, Noora | |
dc.date.accessioned | 2023-05-09T07:39:44Z | |
dc.date.available | 2023-05-09T07:39:44Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/86811 | |
dc.description.abstract | Vuoden 2020 keväällä yliopistot ympäri Suomea ja maailmaa siirtyivät laajasti etäopetukseen Covid-19 pandemian aiheuttaman uhan vuoksi. Etäopetuksen myötä myös opettamisen ja oppimisen menetelmiä ja työkaluja tuli tarkastella uudelleen. Tämän tutkielman tavoitteena oli tarkastella aikaa pandemia-ajan etäopetuksen jälkeen ja selvittää, onko etäopetuksen metodeja otettu käyttöön lähiopetuksessa ja jos on, mitä nämä metodit ovat. Lisäksi tutkielmassa keskityttiin yliopiston kieltenopiskelijoiden kokemuksiin ja ajatuksiin metodien toimivuudesta niin etä- kuin lähiopetuksen tukena.
Tutkimus suoritettiin kyselytutkimuksena, joka lähetettiin Jyväskylän yliopiston kielten ainejärjestöjen sähköpostilistoille. Kyselyyn vastasi 17 kieltenopiskelijaa. Tutkimuksen analyysi suoritettiin sisällönanalyysin keinoin käyttäen sekä laadullisia että määrällisiä tutkimusmenetelmiä.
Tutkimuksessa selvisi, että jotkin etäopetusajan metodeista ovat jääneet käyttöön lähiopetukseen palaamisen jälkeen, suurimpana näistä videopalvelu Zoom. Lisäksi todettiin opiskelijoiden arvostavan lähi- ja etäopetuksen joustavaa yhdistämistä oppimismukavuuden ja -tuloksien parantamiseksi. Lisää tutkimusta pandemian aikaisen etäopetuksen pitkäaikaisista vaikutuksista todettiin tarvittavan. | fi |
dc.format.extent | 37 | |
dc.language.iso | en | |
dc.subject.other | etäoppiminen | |
dc.subject.other | distance learning | |
dc.title | Teaching and learning methods during and after the Covid-19 pandemic in higher education language teaching : students’ views | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-202305092894 | |
dc.type.ontasot | Bachelor's thesis | en |
dc.type.ontasot | Kandidaatintyö | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Humanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekunta | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Faculty of Humanities and Social Sciences | en |
dc.contributor.laitos | Kieli- ja viestintätieteiden laitos | fi |
dc.contributor.laitos | Department of Language and Communication Studies | en |
dc.contributor.yliopisto | Jyväskylän yliopisto | fi |
dc.contributor.yliopisto | University of Jyväskylä | en |
dc.contributor.oppiaine | Englannin kieli | fi |
dc.contributor.oppiaine | English | en |
dc.rights.copyright | Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty. | fi |
dc.rights.copyright | This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited. | en |
dc.contributor.oppiainekoodi | 301 | |
dc.subject.yso | kielen oppiminen | |
dc.subject.yso | etäopetus | |
dc.subject.yso | opetusmenetelmät | |
dc.subject.yso | korkeakouluopetus | |
dc.subject.yso | opetus | |
dc.subject.yso | verkko-opetus | |
dc.subject.yso | englannin kieli | |
dc.subject.yso | COVID-19 | |
dc.subject.yso | etäopiskelu | |
dc.subject.yso | language learning | |
dc.subject.yso | distance teaching | |
dc.subject.yso | educational methods | |
dc.subject.yso | higher education (teaching) | |
dc.subject.yso | teaching and instruction | |
dc.subject.yso | online teaching | |
dc.subject.yso | English language | |
dc.subject.yso | COVID-19 | |
dc.subject.yso | distance studies | |