Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorHöylä, Helena
dc.contributor.authorHyvätti, Noora
dc.date.accessioned2023-05-09T07:39:44Z
dc.date.available2023-05-09T07:39:44Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/86811
dc.description.abstractVuoden 2020 keväällä yliopistot ympäri Suomea ja maailmaa siirtyivät laajasti etäopetukseen Covid-19 pandemian aiheuttaman uhan vuoksi. Etäopetuksen myötä myös opettamisen ja oppimisen menetelmiä ja työkaluja tuli tarkastella uudelleen. Tämän tutkielman tavoitteena oli tarkastella aikaa pandemia-ajan etäopetuksen jälkeen ja selvittää, onko etäopetuksen metodeja otettu käyttöön lähiopetuksessa ja jos on, mitä nämä metodit ovat. Lisäksi tutkielmassa keskityttiin yliopiston kieltenopiskelijoiden kokemuksiin ja ajatuksiin metodien toimivuudesta niin etä- kuin lähiopetuksen tukena. Tutkimus suoritettiin kyselytutkimuksena, joka lähetettiin Jyväskylän yliopiston kielten ainejärjestöjen sähköpostilistoille. Kyselyyn vastasi 17 kieltenopiskelijaa. Tutkimuksen analyysi suoritettiin sisällönanalyysin keinoin käyttäen sekä laadullisia että määrällisiä tutkimusmenetelmiä. Tutkimuksessa selvisi, että jotkin etäopetusajan metodeista ovat jääneet käyttöön lähiopetukseen palaamisen jälkeen, suurimpana näistä videopalvelu Zoom. Lisäksi todettiin opiskelijoiden arvostavan lähi- ja etäopetuksen joustavaa yhdistämistä oppimismukavuuden ja -tuloksien parantamiseksi. Lisää tutkimusta pandemian aikaisen etäopetuksen pitkäaikaisista vaikutuksista todettiin tarvittavan.fi
dc.format.extent37
dc.language.isoen
dc.subject.otheretäoppiminen
dc.subject.otherdistance learning
dc.titleTeaching and learning methods during and after the Covid-19 pandemic in higher education language teaching : students’ views
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202305092894
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.type.ontasotKandidaatintyöfi
dc.contributor.tiedekuntaHumanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanities and Social Sciencesen
dc.contributor.laitosKieli- ja viestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Language and Communication Studiesen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineEnglannin kielifi
dc.contributor.oppiaineEnglishen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.contributor.oppiainekoodi301
dc.subject.ysokielen oppiminen
dc.subject.ysoetäopetus
dc.subject.ysoopetusmenetelmät
dc.subject.ysokorkeakouluopetus
dc.subject.ysoopetus
dc.subject.ysoverkko-opetus
dc.subject.ysoenglannin kieli
dc.subject.ysoCOVID-19
dc.subject.ysoetäopiskelu
dc.subject.ysolanguage learning
dc.subject.ysodistance teaching
dc.subject.ysoeducational methods
dc.subject.ysohigher education (teaching)
dc.subject.ysoteaching and instruction
dc.subject.ysoonline teaching
dc.subject.ysoEnglish language
dc.subject.ysoCOVID-19
dc.subject.ysodistance studies


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot