Miten yhtenäiskouluista saadaan osallisuutta tukeva kaikkien koulu?
Tarnanen, M. (2023, 27.4.2023). Miten yhtenäiskouluista saadaan osallisuutta tukeva kaikkien koulu?. MustRead. https://www.mustread.fi/artikkelit/miten-yhtenaiskouluista-saadaan-osallisuutta-tukeva-kaikkien-koulu/
Published in
MustReadAuthors
Date
2023Copyright
© 2023 Tarnanen
Kouluyhteisöt joutuvat yhä useammin ratkaisemaan tilanteita, joista ei ole aikaisempaa kokemusta. Tämä edellyttää oppivaa toimintakulttuuria, joka tukee henkilöstön kehittymistä, yhteistyötä ja toimintatapojen uudelleenarviointia, professori Mirja Tarnanen Jyväskylän yliopistosta kirjoittaa.
Publisher
Toinen Aatos OyKeywords
Original source
https://www.mustread.fi/artikkelit/miten-yhtenaiskouluista-saadaan-osallisuutta-tukeva-kaikkien-koulu/Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/182961554
Metadata
Show full item recordCollections
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Uuden oppimista, kokeilua ja pohtimista : yhteisöllisiä ja yksilöllisiä oppimispolkuja esi- ja alkuopetuksen yhteistyössä
Forss-Pennanen, Pirjo (Jyväskylän yliopisto, Chydenius-instituutti, 2006) -
Opettaja työrauhan rakentajana luokkahuoneen vuorovaikutuksessa
Lehtomäki, Suvi; Mikkilä-Erdmann, Mirjamaija (Prologos ry, 2018)Työrauhaongelmat ovat viimeaikoina herättäneet runsaasti peruskoulua koskevaa keskustelua. Vuorovaikutus työrauhan takaamiseksi kouluissa näyttää nousevan keskeiseksi opettajan asiantuntijuudessa. Tämän tutkimuksen1 ... -
From individuality towards co-operative culture : New direction for professional development in Finnish teacher education
Rautiainen, Matti; Kostiainen, Emma (Beltz Juventa, 2021) -
Voimavarat ja haasteet luokanopettajan ja erityisopettajan yhteistyössä : oppilaan tukeminen kouluarjessa : ” Se ei oo välttämättä sen oppilaan kannalta paras, että tehdään vaan semmosia laastariratkaisuja.”
Vihriälä, Riina (2019)Tämän tutkimuksen tarkoituksena on selvittää luokanopettajan ja erityisopettajan yhteistyön voimavaroja sekä haasteita. Tutkimuksessa pohditaan myös autonomian ja yhteisöllisyyden paradigmaa ja kolmiportaisen tuen toteutumista ... -
Leikiten kohti digitaalisen pedagogiikan toimintakulttuurin johtamista
Lähdesmäki, Sirkku; Nurmi, Tommi (Kansallinen audiovisuaalinen instituutti, 2022)