Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorLaakso, Saara
dc.contributor.editorJakonen, Teppo
dc.contributor.editorJalkanen, Juha
dc.contributor.editorPaakkinen, Terhi
dc.contributor.editorSuni, Minna
dc.date.accessioned2023-05-04T06:54:56Z
dc.date.available2023-05-04T06:54:56Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationLaakso, S. (2015). Alkuvaiheen S2-oppijoiden käsityksiä puheen ymmärtämisen vaikeuksista ja kompensaatiostrategioista. In T. Jakonen, J. Jalkanen, T. Paakkinen, & M. Suni (Eds.), <i>Kielen oppimisen virtauksia</i> (pp. 91-112). Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys. Suomen soveltavan kielitieteen yhdistyksen julkaisuja, 73. <a href="https://journal.fi/afinlavk/article/view/49409" target="_blank">https://journal.fi/afinlavk/article/view/49409</a>
dc.identifier.otherCONVID_25265058
dc.identifier.otherTUTKAID_67623
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/86759
dc.description.abstractThis article examines adult L2 Finnish learners’ perceptions of listening difficulties and compensatory strategies in everyday situations. The data consist of questionnaire answers (N = 202) and five semi-structured interviews. The answers were grouped according to the reasons why listening difficulties were experienced. The number of times each reason was mentioned was calculated in order to find out to what extent the reasons were shared by the group. The interviews were used as a complementary resource for analysing the questionnaire answers. The results suggest that listening difficulties were most commonly attributed to speech rate, colloquial language and unfamiliar words, and it is argued that these reasons were likely brought up due to learners’ ineffective decoding skills. Additionally, the results indicate that learners very often use repair strategies in order to compensate for gaps in their understanding. Finally, some pedagogical implications and suggestions for further research are discussed.en
dc.format.extent261
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.publisherSuomen soveltavan kielitieteen yhdistys
dc.relation.ispartofKielen oppimisen virtauksia
dc.relation.ispartofseriesSuomen soveltavan kielitieteen yhdistyksen julkaisuja
dc.relation.urihttps://journal.fi/afinlavk/article/view/49409
dc.rightsIn Copyright
dc.titleAlkuvaiheen S2-oppijoiden käsityksiä puheen ymmärtämisen vaikeuksista ja kompensaatiostrategioista
dc.typebookPart
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202305042853
dc.contributor.laitosSoveltavan kielentutkimuksen keskusfi
dc.contributor.laitosCentre for Applied Language Studiesen
dc.type.urihttp://purl.org/eprint/type/BookItem
dc.relation.isbn978-951-9388-61-8
dc.description.reviewstatuspeerReviewed
dc.format.pagerange91-112
dc.relation.issn0781-0318
dc.type.versionpublishedVersion
dc.rights.copyright© Laakso & Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys 2015
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.subject.ysokuullun ymmärtäminen
dc.subject.ysostrategiat
dc.subject.ysokuunteleminen
dc.subject.ysopuhekieli
dc.subject.ysokielen oppiminen
dc.subject.ysomaahanmuuttajat
dc.subject.ysokompensointi
dc.subject.ysoaikuiset
dc.subject.ysosuomi toisena kielenä
dc.format.contentfulltext
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p13220
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p4632
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p9106
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p1356
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p24061
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p6165
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p22614
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p5590
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p24613
dc.rights.urlhttp://rightsstatements.org/page/InC/1.0/?language=en


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot

In Copyright
Ellei muuten mainita, aineiston lisenssi on In Copyright