Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorJakonen, Teppo
dc.contributor.authorJalkanen, Juha
dc.contributor.authorPaakkinen, Terhi
dc.contributor.authorSuni, Minna
dc.contributor.editorJakonen, Teppo
dc.contributor.editorJalkanen, Juha
dc.contributor.editorPaakkinen, Terhi
dc.contributor.editorSuni, Minna
dc.date.accessioned2023-05-04T06:15:01Z
dc.date.available2023-05-04T06:15:01Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationJakonen, T., Jalkanen, J., Paakkinen, T., & Suni, M. (2015). Kielen oppimisen virtauksia ja pedagogiikan pyörteitä : näkökulmia tutkimukseen ja laajeneviin oppimisympäristöihin. In T. Jakonen, J. Jalkanen, T. Paakkinen, & M. Suni (Eds.), <i>Kielen oppimisen virtauksia</i> (pp. 7-20). Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys. Suomen soveltavan kielitieteen yhdistyksen julkaisuja, 73. <a href="https://journal.fi/afinlavk/article/view/53191" target="_blank">https://journal.fi/afinlavk/article/view/53191</a>
dc.identifier.otherCONVID_25263964
dc.identifier.otherTUTKAID_67618
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/86751
dc.description.abstractIn this introduction to the Yearbook of the Finnish Association for Applied Linguistics (AFinLA), we outline current theoretical flows in research on language learning and teaching. Recently, phenomena such as multilingualism, increasing migration, multimodality and the emergence of technologically-mediated learning environments have led researchers of L2 learning and pedagogy to reconsider central notions in their fields. In current theorization of language learning, conceptualizations of language, learning, learners and the world they inhabit increasingly emphasize the dynamic and situated nature of the learning process. In outlining this changing theoretical landscape, we draw on the three keynote presentations at the 2014 AFinLA Autumn Symposium, given by professors Lourdes Ortega (Georgetown University), Elizabeth Lanza (University of Oslo) and Paula Kalaja (University of Jyväskylä), and at the same time introduce the individual contributions to this volume, which are based on presentations given at the symposium. We conclude by reflecting on how the changing landscape of language education challenges both educational practitioners and researchers to construct and critically investigate new kinds of learning environments.en
dc.format.extent261
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.publisherSuomen soveltavan kielitieteen yhdistys
dc.relation.ispartofKielen oppimisen virtauksia
dc.relation.ispartofseriesSuomen soveltavan kielitieteen yhdistyksen julkaisuja
dc.relation.urihttps://journal.fi/afinlavk/article/view/53191
dc.rightsIn Copyright
dc.titleKielen oppimisen virtauksia ja pedagogiikan pyörteitä : näkökulmia tutkimukseen ja laajeneviin oppimisympäristöihin
dc.typebookPart
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202305042845
dc.contributor.laitosKieli- ja viestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosMonikielisen akateemisen viestinnän keskusfi
dc.contributor.laitosDepartment of Language and Communication Studiesen
dc.contributor.laitosCentre for Multilingual Academic Communicationen
dc.type.urihttp://purl.org/eprint/type/BookItem
dc.relation.isbn978-951-9388-61-8
dc.description.reviewstatuspeerReviewed
dc.format.pagerange7-20
dc.relation.issn0781-0318
dc.type.versionpublishedVersion
dc.rights.copyright© Kirjoittajat & Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys, 2015
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.subject.ysokielen oppiminen
dc.subject.ysokaksikielisyys
dc.subject.ysomonikielisyys
dc.subject.ysooppimisympäristö
dc.subject.ysomultimodaalisuus
dc.format.contentfulltext
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p24061
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p10956
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p6720
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p4835
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p25633
dc.rights.urlhttp://rightsstatements.org/page/InC/1.0/?language=en


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot

In Copyright
Ellei muuten mainita, aineiston lisenssi on In Copyright