Yliopisto-opiskelijoiden oppimisen maisemat : haasteita ja mahdollisuuksia kielenopetuksen kehittämiselle
Jalkanen, J., & Taalas, P. (2013). Yliopisto-opiskelijoiden oppimisen maisemat : haasteita ja mahdollisuuksia kielenopetuksen kehittämiselle. AFinLA-e: Soveltavan kielitieteen tutkimuksia, 5, 74-88. https://journal.fi/afinla/article/view/8740
Julkaistu sarjassa
AFinLA-e: Soveltavan kielitieteen tutkimuksiaPäivämäärä
2013Tekijänoikeudet
© 2013 Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry.
Developing pedagogical practices is a process with many perspectives and layers. Language centre teaching in Finland is generally of a high quality and the teaching is organised and planned professionally. Change, however, is a constant, because the content and pedagogy of academic language teaching requires continual development. This article is about such a change process at the Language Centre at the University of Jyväskylä. It focuses on a student survey that was carried out as a part of the Centre’s development process. The survey results offer us important information and enhance our understanding of how students conceive language learning and multiculturalism, how they use media and what their language repertoires consist of. The results are presented and discussed from the perspective of the pedagogical development process.
Julkaisija
Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry.ISSN Hae Julkaisufoorumista
1798-7822Asiasanat
Alkuperäislähde
https://journal.fi/afinla/article/view/8740Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/22501057
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotLisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Reflections on co-teaching multilingual university-level language and communication courses
Kelly, Riitta; Jussila, Jussi (JALT Learner Development SIG, 2021)Tässä narratiivisessa kuvauksessa tarkastelemme kokemuksiamme yliopistotason monikielisten viestintä- ja kieliopintojen opettamisesta useamman opettajan yhteisillä opintojaksoilla Jyväskylän yliopistossa. Suomen viralliset ... -
The pedagogical value of translation : experiences from a newly introduced elective course
Károly, Adrienn (University of Jyväskylä, 2024)With the expansion of nonprofessional translation activities, language education has gradually rediscovered translation and mediation, seeing them not only as useful tools in language learning but also as transferable ... -
Maahanmuuttotaustaisten kielenoppijoiden moninaiset kielet ja polut
Mustonen, Sanna; Kronholm, Sirkku; Suni, Minna (Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry, 2023)While student diversity is increasing, it is crucial for teachers to be aware of how to recognize the importance and potential of the language background and existing skills that their students bring with them. This article ... -
Musiikinopetuksen haasteita ja mahdollisuuksia monikulttuurisessa koulussa : sukellus kahden monikulttuurisen yläkoulun musiikinopetuksen arkeen
Silfverberg, Raija (2011)Tutkimus käsittelee musiikinopetusta monikulttuurisissa kouluissa pureutuen kahden monikulttuurisen koulun musiikinopetuksen arkeen. Tutkimuksessa tarkastellaan musiikinopetuksen roolia koulujen suvaitsevaisuus- ja ... -
“If you don’t know English, it is like there is something wrong with you.” : Students’ views of language(s) in a plurilingual setting
Krogager Andersen, Line; Pitkänen-Huhta, Anne (De Gruyter, 2024)Based on a repertoire-oriented stance to language learning and a broad definition of language awareness, this study investigates students’ discursive representations of the languages in their repertoires in the context of ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.