Monimediaisen kielten opetuksen tutkimus : teknologian integroinnista pedagogiseen kehittämiseen
Jalkanen, J., & Taalas, P. (2015). Monimediaisen kielten opetuksen tutkimus : teknologian integroinnista pedagogiseen kehittämiseen. In T. Jakonen, J. Jalkanen, T. Paakkinen, & M. Suni (Eds.), Kielen oppimisen virtauksia (pp. 172-186). Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys. Suomen soveltavan kielitieteen yhdistyksen julkaisuja, 73. https://journal.fi/afinlavk/article/view/49416
Julkaistu sarjassa
Suomen soveltavan kielitieteen yhdistyksen julkaisujaPäivämäärä
2015Tekijänoikeudet
© Kirjoittajat & Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys 2015
This article offers an overview of multimodal language pedagogies as a research domain. The review starts with a chronology of the development, explores different approaches to the research and offers a sample of key studies in the field. The main focus in these key studies is on interaction, expertise and pedagogical design in multimodal environments. The overview is complemented with a discussion of the perspectives in the studies presented, and finally suggestions for future directions for development are proposed.
Julkaisija
Suomen soveltavan kielitieteen yhdistysEmojulkaisun ISBN
978-951-9388-61-8Kuuluu julkaisuun
Kielen oppimisen virtauksiaISSN Hae Julkaisufoorumista
0781-0318Asiasanat
Alkuperäislähde
https://journal.fi/afinlavk/article/view/49416Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/25264507
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Monimediaisuutta kieltenopetukseen
Markkanen, Marjo (Suomen kieltenopettajien liitto ry, 2022)Kirjoittaja tarkasteli väitöstutkimuksessaan monimediaisuuden ja teknologian roolia opetuksessa ja oppimisessa. -
In search for the conceptual origin of university students' community in a confluence of on- and offline learning environments ethnographies in technology-rich, multi-sited fields of study
Pöysä, Johanna (University of Jyväskylä, 2007)Contemporary society requires its citizens to develop capacities to resituate their activities in collective unities and to successfully communicate their actions within these multiple local and global communities. Also ... -
Maahanmuuttotaustaisten kielenoppijoiden moninaiset kielet ja polut
Mustonen, Sanna; Kronholm, Sirkku; Suni, Minna (Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry, 2023)While student diversity is increasing, it is crucial for teachers to be aware of how to recognize the importance and potential of the language background and existing skills that their students bring with them. This article ... -
Designing a mobile learning framework for a formal educational context
Rikala, Jenni (University of Jyväskylä, 2015) -
Opetusteknologia koulun arjessa
Kankaanranta, Marja; Vahtivuori-Hänninen, Sanna; Koskinen, Jyrki; Vähähyyppä, Kaisa; Leviäkangas, Pekka; Hautala, Raine; Schneitz, Allan; Chye, Lim Hock; Palonen, Teija; Kejonen, Taneli; Ärje, Johanna; Norrena, Juho; Nieminen, Marianna; Korhonen, Tiina; Lavonen, Jari; Sallasmaa, Petri; Mannila, Linda; Peltomäki, Mia; Salakoski, Tapio; Salmela, Petri; Back, Ralph-Johan; Kotilainen, Marja-Riitta; Tuomi, Pauliina; Multisilta, Jari; Niemi, Leena-Maija; Palmgren-Neuvonen, Laura; Kumpulainen, Kari; Vehkaperä, Antti; Sairanen, Heikki; Syvänen, Antti; Vuorinen, Mikko; Vainio, Janne; Viteli, Jarmo; Huhta, Esko; Väänänen, Maria; Smeds, Riitta; Wideroos, Kimmo; Pekkola, Samuli; Limnell, Ville; Britschgi, Virpi; Öörni, Risto (Koulutuksen tutkimuslaitos, 2011)Opetusteknologia on osa monen suomalaiskoulun – opettajien ja oppilaiden – arkea eri puolilla Suomea. Opetusteknologian hyödyntäminen on avannut luokkahuoneiden ovia ympäröivään maailmaan ja samalla tuonut oppimisen ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.