Reflections on co-teaching multilingual university-level language and communication courses
Kelly, R., & Jussila, J. (2021). Reflections on co-teaching multilingual university-level language and communication courses. Learner Development Journal, 1(5), 57-73. https://ldjournalsite.files.wordpress.com/2022/01/ldj-1-5-05-12.27-web-01.06-updated.pdf
Published in
Learner Development JournalDate
2021Copyright
© 2021 each respective author
Tässä narratiivisessa kuvauksessa tarkastelemme kokemuksiamme yliopistotason monikielisten viestintä- ja kieliopintojen opettamisesta useamman opettajan yhteisillä opintojaksoilla Jyväskylän yliopistossa. Suomen viralliset kielet ovat suomi ja ruotsi, ja useimmat oppivat englantia ensimmäisenä vieraana kielenä koulussa. Jyväskylän yliopiston viestintä- ja kieliopinnoissa nämä kolme kieltä sisältyvät samaan monikieliseen opintojaksoon. Opintojaksot suunnitellaan yhdessä ilmiöpohjaisiksi monikielisiksi opintojaksoiksi, joita ovat esim. akateemisen lukutaidon, monikielisen vuorovaikutuksen ja tutkimusviestinnän opintojaksot. Käytännössä “...opiskelijat saattavat lukea akateemisia tekstejä englanniksi, kirjoittaa niistä tiivistelmän suomeksi ja pitää esitelmän tai keskustella ryhmissä ruotsiksi saman moduulin aikana” (Jalkanen & Nikula 2020, p. 119). Tarkastelemme näiden opintojaksojen aloittamisen taustaa ja pohdimme dialogisesti yhteistyötä monikielisten akateemisten kurssien suunnittelussa, yhdessä opettamisessa ja kehittämisessä.
...
In this narrative account. we reflect on our experiences of co-teaching multilingual university-level language and communication courses at the University of Jyväskylä, Finland. Finnish and Swedish are official languages in Finland, and most students also learn English at school. In our university, all three languages are currently taught within the same multilingual course. The courses are planned collaboratively and as phenomenon-based multilingual courses, they aner areas such as academic literacy, multilingual interaction, and research communication. In practice, “…students may read academic articles in English, write a summary in Finnish, and deliver a presentation or have a group discussion in Swedish within the same module” (Jalkanen & Nikula, 2020, p. 119). We review the background to setting up these courses, and dialogically reflect on our joint involvement in planning, co-teaching and developing multilingual academic courses.
Publisher
JALT Learner Development SIGISSN Search the Publication Forum
2433-5401Keywords
Original source
https://ldjournalsite.files.wordpress.com/2022/01/ldj-1-5-05-12.27-web-01.06-updated.pdfPublication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/182953334
Metadata
Show full item recordLicense
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Teachers negotiating multilingualism in the EFL classroom
Pitkänen-Huhta, Anne; Mäntylä, Katja (De Gruyter, 2021)Tässä artikkelissa tutkimme suomalaisten englanninopettajien käsityksiä maahanmuuttajaoppilaista, joilla on monikielinen tausta, vieraan kielen luokkahuoneessa. Aiemmat tutkimukset monikielisistä oppijoista ovat keskittyneet ... -
Openness, Creativity, Collaboration and Narrativity Paving Our Road Towards Critical Multilingual Practices in the Classroom
Ruohotie-Lyhty, Maria (JALT Learner Development SIG, 2021)When asked to provide this commentary for Learner Development Journal (LDJ) Issue 5, Engaging with the Multilingual Turn for Learner Development: Practices, Issues, Discourses, and Theorisations, I felt privileged and ... -
Peer feedback in teacher teams : teachers' experiences and possibilities for development
Ahonen, Karoliina; Ylönen, Jani (University of Jyväskylä, 2024)Co-teaching has become more popular in higher education recently. Such teamwork requires a variety of competences, including an understanding of team dynamics and effective team interaction. Studies show that feedback ... -
”Englanti jyrää” : kieltenopettajien keinoja ja ehdotuksia kielivalintojen monipuolistamiseksi
Veivo, Outi; Pollari, Pirjo; Toomar, Jaana; Mäntylä, Katja (Helsingin yliopisto, 2021)Suomen kouluissa opiskellaan yhä vähemmän ja yhä harvempia vieraita kieliä. Valinnaisten kielten opiskelun suosio on laskenut, ja kielitaito on vaarassa jäädä pelkän englannin varaan. Erilaisia toimenpiteitä, kuten kielen ... -
Language Reserve. Now! Follow-up on Pyykkö’s Report Multilingualism into a strength (2017) : Summary in English
Vaarala, Heidi; Riuttanen, Sanna; Kyckling, Erja; Karppinen, Susanne (Jyväskylän yliopisto, Soveltavan kielentutkimuksen keskus, 2021)