Peer feedback in teacher teams : teachers' experiences and possibilities for development
Ahonen, K., & Ylönen, J. (2024). Peer feedback in teacher teams : teachers' experiences and possibilities for development. In A. Károly, L. Kokkonen, M. Gerlander, & P. Taalas (Eds.), Driving and embracing change : learning and teaching languages and communication in higher education (pp. 99-121). University of Jyväskylä. JYU Studies, 1. https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-86-0238-5
Julkaistu sarjassa
JYU StudiesPäivämäärä
2024Tekijänoikeudet
© Authors and University of Jyväskylä 2024
Co-teaching has become more popular in higher education recently. Such teamwork
requires a variety of competences, including an understanding of team dynamics and
effective team interaction. Studies show that feedback is integral to teamwork and the
professional development of team members. However, while teachers are used to giving
feedback to students, they may require support with feedback in teacher teams.
Our study examines how teachers of multilingual communication and language
studies describe received peer feedback in their teams: what meanings they attach to it,
what its contents are, and what could be developed. The data were collected via an online
questionnaire and analysed using thematic analysis. The results indicate that even though
teachers are generally satisfied with the feedback they receive, they wish there would be
more. Teachers receive positive comments on their joint activities, but this could be
complemented with more constructive feedback. Teachers asked for feedback practices
to be jointly developed, both within their teams and together with the administration.
The results emphasise the importance of feedback for team interaction, integration
of new members into the team, and pedagogical development. As co-teaching becomes
more popular, the results of this study offer insight on how to develop team feedback
interaction that support it.
...
Yhteisopetuksen suosio on kasvanut korkeakoulutuksessa viime aikoina. Tällainen tiimityö edellyttää monenlaista osaamista, kuten tiimidynamiikan ja tiimin tehokkaan vuorovaikutuksen ymmärtämistä. Tutkimukset osoittavat, että palaute on olennainen osa tiimityötä ja tiimin jäsenten ammatillista kehitystä. Vaikka opettajat ovat tottuneet antamaan palautetta opiskelijoille, he saattavat kuitenkin tarvita tukea palautteeseen opettajatiimeissä. Tutkimuksessamme tarkastellaan, miten monikielisten viestintä- ja kieliopintojen opettajat kuvaavat tiimeissään saamaansa vertaispalautetta: millaisia merkityksiä he siihen liittävät, mikä on palautteen sisältö ja mitä palautevuorovaikutuksessa voisi kehittää. Tutkimusaineisto kerättiin verkkokyselylomakkeella, ja se analysoitiin temaattisen analyysin avulla. Tulokset osoittavat, että vaikka opettajat ovat yleisesti ottaen tyytyväisiä saamaansa palautteeseen, he toivovat saavansa sitä enemmän. Opettajat saavat yhteistyössään positiivisia kommentteja, joita voitaisiin täydentää rakentavalla palautteella. Opettajat kaipaavat sekä tiimien että hallinnon kanssa yhteisesti kehitettyjä palautekäytänteitä. Tuloksissa korostuu palautteen tärkeys tiimin vuorovaikutuksessa ja tiimiin integroitumisessa sekä pedagogisessa kehittämisessä. Tämä tutkimus tarjoaa tärkeää tietoa sellaisen palautevuorovaikutuksen kehittämiseksi, joka tukee yhä suositumpaa yhteisopettajuutta.
...
Julkaisija
University of JyväskyläEmojulkaisun ISBN
978-952-86-0238-5Kuuluu julkaisuun
Driving and embracing change : learning and teaching languages and communication in higher educationISSN Hae Julkaisufoorumista
2814-8843Asiasanat
Alkuperäislähde
https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-86-0238-5Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/221009258
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotLisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Reflections on co-teaching multilingual university-level language and communication courses
Kelly, Riitta; Jussila, Jussi (JALT Learner Development SIG, 2021)Tässä narratiivisessa kuvauksessa tarkastelemme kokemuksiamme yliopistotason monikielisten viestintä- ja kieliopintojen opettamisesta useamman opettajan yhteisillä opintojaksoilla Jyväskylän yliopistossa. Suomen viralliset ... -
The pedagogical value of translation : experiences from a newly introduced elective course
Károly, Adrienn (University of Jyväskylä, 2024)With the expansion of nonprofessional translation activities, language education has gradually rediscovered translation and mediation, seeing them not only as useful tools in language learning but also as transferable ... -
Patterns of university teachers’ approaches to teaching, professional development and perceived departmental cultures
Kálmán, Orsolya; Tynjälä, Päivi; Skaniakos, Terhi (Routledge, 2020)Many studies have been conducted about academics’ approaches to teaching, professional development and perceived departmental culture, but their interconnectedness has been considered to a lesser extent. The research ... -
From individuality towards co-operative culture : New direction for professional development in Finnish teacher education
Rautiainen, Matti; Kostiainen, Emma (Beltz Juventa, 2021) -
Promotion of school engagement through dialogic teaching practices in the context of a teacher professional development programme
Vasalampi, Kati; Metsäpelto, Riitta-Leena; Salminen, Jenni; Lerkkanen, Marja-Kristiina; Mäensivu, Marja; Poikkeus, Anna-Maija (Elsevier BV, 2021)This study was conducted in the context of a teacher professional development programme that aimed to improve dialogic teaching in the classroom, and it describes the programme and examines the change in teachers' dialogic ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.