Arviointi voi tukea oppimista ja liikuntainnostusta
Laukkanen, A. (2023). Arviointi voi tukea oppimista ja liikuntainnostusta. Liikunta ja tiede, 60(2), 30-31.
Published in
Liikunta ja tiedeAuthors
Date
2023Copyright
© Liikuntatieteellinen seura 2023
Publisher
Liikuntatieteellinen seuraISSN Search the Publication Forum
0358-7010Keywords
Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/182805010
Metadata
Show full item recordCollections
- Liikuntatieteiden tiedekunta [3164]
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Voisiko arvioinnilla tukea liikunnan oppimista nykyistä paremmin?
Norppa, Tommi (Liikunnan ja terveystiedon opettajat ry, 2024)Formatiivinen eli oppimisprosessia tukeva arviointi on ollut kansainvälisen kasvatustieteellisen tutkimuksen mielenkiinnon kohteena jo pitkään, ja on havaittu, että sitä hyödyntämällä voidaan edistää oppijoiden oppimista. ... -
Oppimista tukeva arviointi kieltenopetuksessa
Mäkipää, Toni; Hilden, Raili; Huhta, Ari (Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry, 2023)Monipuolisen arvioinnin merkitys korostuu opetussuunnitelman perusteissa (Opetushallitus 2014, 2019) sekä perusopetus- (1998/628) ja lukiolaissa (2018/714). Toisin sanoen arvioinnin ei tule koostua pelkästään kokeista ja ... -
Beyond error correction in EFL writing in a Finnish upper secondary classroom : a practical approach
Pollari, Pirjo; Leontjev, Dmitri (Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry, 2023)In Finland, teachers have considerable autonomy over their assessment practices. Recent studies suggest that FL/L2 teachers, particularly at the upper secondary school, primarily focus on summative assessment rather than ... -
Arviointi edistämään oppimista : formatiivinen arviointi liikunnanopetuksessa
Norppa, Tommi; Palomäki, Sanna; Sääkslahti, Arja (Suomen ainedidaktinen tutkimusseura, 2023)Kansainvälisten tutkimusten mukaan liikunnanopettajien arviointisosaamisessa vaikuttaa olevan puutteita, sillä liikunnan arviointi ei usein ole luotettavaa eikä liikunnanopetuksessa täysin ymmärretä formatiivisen arvioinnin ... -
Valtaosa oppilaista suhtautuu liikunnanopetuksen arviointiin myönteisesti
Laukkanen, Arto (Liikuntatieteellinen seura, 2023)