Orastavan kirjoitustaidon kehittyminen ja arvioinnin haasteet
Tammelin-Laine, T. (2014). Orastavan kirjoitustaidon kehittyminen ja arvioinnin haasteet. In M. Mutta, P. Lintunen, I. Ivaska, & P. Peltonen (Eds.), Tulevaisuuden kielenkäyttäjä = Language users of tomorrow (pp. 49-70). Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys. Suomen soveltavan kielitieteen yhdistyksen julkaisuja, 72. https://journal.fi/afinlavk/article/view/60055
Authors
Date
2014Copyright
© Kirjoittajat & Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys, 2014
The Finnish application of the language pro+ ciency scales of the Common European Framework of Reference for languages (CEFR) is used as the base of evaluation in the integration training at all levels, even in the language and literacy training of nonliterate adults. For this purpose the most notable shortcoming of this application is the lack of descriptions below the level A1.1, implicating that the learners below this level have no language skills. Nor are there other tools precise enough for the evaluation of emergent writing skills. Thus the aim of this article is to describe the features of emergent writing skills below A1.1. For this I report a longitudinal case study of one non-literate Finnish learner.
Publisher
Suomen soveltavan kielitieteen yhdistysParent publication ISBN
978-951-9388-60-1Is part of publication
Tulevaisuuden kielenkäyttäjä = Language users of tomorrowISSN Search the Publication Forum
0781-0318Keywords
Original source
https://journal.fi/afinlavk/article/view/60055Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/23985787
Metadata
Show full item recordCollections
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Aletaan alusta : luku- ja kirjoitustaidottomat aikuiset uutta kieltä oppimassa
Tammelin-Laine, Taina (University of Jyväskylä, 2014) -
Rater uncertainty and its impact on the quality of assessment in the official language examination, the National Certificates of Language Proficiency (YKI): research dataset
Honko, Mari; Neittaanmäki, Reeta; Huhta, Ari; Jarvis, Scott (University of Jyväskylä, 2023)Tutkimuksessa tarkastellaan kielitaidon arvioijien kokemaa epävarmuutta sekä epävarmuuden vaikutusta arvioinnin laatuun Yleisissä kielitutkinnoissa (YKI). Aineisto kerättiin vuosina 2021-2022. Tutkimukseen osallistui ... -
Kirjoittamisen arviointi ja kirjoitustaidon kehittyminen kotoutumiskoulutuksessa
Friberg, Pia (2023)Tutkielman tavoitteena oli selvittää, miten aikuisten maahanmuuttajien kirjoittamisen taitoa arvioidaan kotoutumiskoulutuksen aikana. Tutkielmassa verrataan kolmesta eri arviointiaineistosta saatavaa tietoa aikuisen ... -
Ainun kielen kielikoulutuksen ja kielitaidon arvioinnin haasteet
Ijas, Silja (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2023)Ainut ovat pääasiassa Japanin pohjoisosissa asuva alkuperäiskansa, joiden puhuma ainun kieli ajautui uhanalaiseen asemaan, kun japanilaiset valloittivat 1800-luvun puolivälin jälkeen ainujen asuinalueet ja alkoivat sulauttaa ... -
Mekaanisen kirjoitustaidon kehittyminen neljän ensimmäisen kouluvuoden aikana
Pulkkinen, Johanna (2001)