Kokeilu kirjoittamisen itsearvioinnista tietokoneella
Luoma, S., & Tarnanen, M. (2001). Kokeilu kirjoittamisen itsearvioinnista tietokoneella. In M.-L. Charles, & P. Hiidenmaa (Eds.), Tietotyön yhteiskunta : kielen valtakunta (pp. 132-149). Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry. Suomen soveltavan kielitieteen yhdistyksen julkaisuja, 59. https://journal.fi/afinlavk/article/view/59849
Date
2001Copyright
© Kirjoittajat & Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys, 2001
This article discusses an experiment which we are conducting in the field of Finnish as a second language. We are developing an Internet-based program that learners of Finnish can use to assess their own writing skills. The program code originally comes from the DIALANG project, which is developing a diagnostic language assessment system for 14 languages for the Internet. We selected two new writing tasks for the program, and constructed related sets of benchmark performances to enable the learners to assess their own abilities. In the article, we first discuss the concepts of learner autonomy and self-assessment, in other words the theoretical framework that underlies the program. This is followed by a description of how the program works and a discussion of the process and outcomes of a pilot experiment with one learner.
Publisher
Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ryParent publication ISBN
951-9388-47-8Is part of publication
Tietotyön yhteiskunta : kielen valtakuntaISSN Search the Publication Forum
0781-0318Keywords
Original source
https://journal.fi/afinlavk/article/view/59849Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/23547318
Metadata
Show full item recordCollections
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
"Voi ei, nää on tosi hyviä verrattuna muhun!" : uudenlaisen arviointimenetelmän toimivuus ranskan suullisen kielitaidon itsearvioinnissa
Leblay, Tarja (Jyväskylän yliopisto, 2013) -
Aletaan alusta : luku- ja kirjoitustaidottomat aikuiset uutta kieltä oppimassa
Tammelin-Laine, Taina (University of Jyväskylä, 2014) -
Automated content assessment and feedback for Finnish L2 learners in a picture description speaking task
Phan, Nhan; von Zansen, Anna; Kautonen, Maria; Voskoboinik, Ekaterina; Grosz, Tamas; Hilden, Raili; Kurimo, Mikko (International Speech Communication Association, 2024)We propose a framework to address several unsolved challenges in second language (L2) automatic speaking assessment (ASA) and feedback. The challenges include: 1. ASA of visual task completion, 2. automated content grading ... -
Finnish upper secondary school students’ perspectives on self-assessment of English oral skills
Suomalainen, Enni (2022)Itsearviointitaidot ja niiden kehittäminen ovat nykyään selkeä osa sekä perusopetuksen että lukion arviointikulttuuria (NCCBE 2016, NCCGUSE 2020). Esimerkiksi Nieminen (2019) on todennut, että itsearviointia on tärkeä ... -
Käytössä kehittyvä kieli : paikat ja tilat suomi toisena kielenä -oppijoiden teksteissä
Mustonen, Sanna (University of Jyväskylä, 2015)